رئیس قوهقضاییه تاکید کرد: همه مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی در تمامی مراکز و مراجع باید تکریم ارباب رجوع و برخورد محترمانه با مردم و مراجعان را سرلوحه کاری خود قرار دهند؛ اگر با مردم و مراجعان خوشرفتاری کنیم، حتی درصورت صدور آراء علیه آنها و یا عدم امکان ارائه خدمت به آنها، رضایتمندیشان حاصل خواهد شد.
رئیس #قوه_قضاییه در ادامه به مقوله مهم صیانت از مجموعه قضایی کشور اشاره کرد و گفت: #صیانت از تمامی مجموعهها و بخشهای #قضایی و فرد فرد کارکنان باید پیوسته مورد اهتمام همه ما باشد؛ نباید این صیانت را منحصر به مرکز #حفاظت و #اطلاعات قوه قضاییه بدانیم بلکه همه باید از حیث شرعی، #قانونی و جهات ناظر بر اعتبار دستگاه قضایی، خود را موظف و مکلف بدانیم تا از مجموعهمان صیانت کنیم؛ بر همین اساس چنانچه در مجموعهتان رفتوآمدهای نامتعارف و رفتارهای خارج از قاعده ملاحظه کردید، در راستای صیانت از مجموعه اقدامات مقتضی را ترتیب دهید.
محسنی اژهای بیان داشت: چنانچه خداییناکرده در یک بخش یا قسمت از هر دستگاهی فسادی رسوخ یافت و یا لغزشی رخ داد، این امر به بخشهای دیگر آن دستگاه نیز سرایت میکند؛ لذا باید در برابر کوچکترین فساد و لغزشی، با فوریت و قاطعیت تدابیر لازم را اتخاذ کرد؛ از سویی دیگر باید توجه داشت که فساد و لغزش برای همه دستگاهها مذموم و ناپسند است، اما این مذموم بودن و این ناپسند بودن، برای دستگاه قضایی بیشتر است چرا که توقع مردم از قوه قضاییه به عنوان ستاننده حق مردم از متجاسران، نمایش صفحهای زلال و شفاف است، بر همین اساس، کوچکترین لکه سیاه و کدری در عدلیه، خود را به برجستگی تمام نشان خواهد داد؛ باید توجه کنیم که مردم کارهای ما را در دستگاه قضایی زیر ذرهبین دارند و کوچکترین لغزشی از ناحیه ما به وضوح به چشمشان میآید.
رئیس قوه قضاییه در ادامه خطاب به رئیس و مسئولان سازمان ثبت متذکر شد: لازم نیست که رونمایی و افتتاح همه دستاوردها و پروژههای عمرانی خود را منحصر به هفته قوه قضاییه کنید، میتوانید در سراسر ایام سال این پروژهها را مورد بهرهبرداری قرار دهید و منافع و عواید این قبیل دستاوردها را برای مردم با روشهای هنرمندانه تبیین و تشریح کنید.
محسنی اژهای خاطرنشان کرد: گاهی اقدام یا ابتکاری خوب و نافع از ناحیه یکی از کارکنان دستگاه قضایی در بخشهای مختلف انجام میگیرد، در اینجا مطلوب است که این اقدام و ابتکار به نام خود آن فرد برای مردم بازگو شود. گاهی میزان رضایتمندی مردم و مراجعان به مراکز و مراجع قضایی از یک مسئول یا کارمند زیاد است؛ در اینجا مطلوب است که آن مسئول یا کارمند به عموم مردم معرفی شود؛ از سویی دیگر ممکن است در بخش یا مرکز یا مرجعی در عدلیه، از حیث اینکه تأخیر در رسیدگیها وجود دارد یا اینکه رفتارِ مسئول یا کارمند مربوطه محترمانه نیست، ضعفها و نقصانهایی وجود داشته باشد؛ این قبیل موارد نیز باید برای مردم بازگو شود و در جهت رفع آنها اقدامات مقتضی صورت گیرد. /ایسنا