اخبار

حفاری در محل ساخت و سازهای غیرمجاز ورزقان برای طلا

فرماندار شهرستان ورزقان از وجود حفاری های غیرمجاز در محل ویلاهای شخصی و ساخت و سازهای غیرمجاز واقع در این شهرستان با هدف پیدا کردن طلا خبر داد.

مهدی نعمتی روز دوشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان، برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز از سوی فرمانداری با همکاری #نیروی_انتظامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز در واقغ مقابله با منشاء #حفاری های غیرمجاز است که علاوه بر ویلاها در تعدادی از خانه باغ ها نیز گزارش شده است که حاصل ساخت و سازهای غیرمجاز است.

نعمتی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق در سطح #مدیریت_ارشد و کلان #آذربایجان_شرقی به زودی این معضل در سطح شهرستان #ورزقان ریشه کن خواهد شد.

وی یادآور شد: همه دستگاه های استانی باید در برابر این عمل غیرقانونی، اقدامات جدی در دستور کار قرار دهند.

رئیس اداره #محیط_زیست شهرستان #ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به پیگیری موضوع تفکیک زباله از مبداء توسط این اداره گفت: #شهرداری ورزقان و خاروانا ملزم به تامین زیرساخت های لازم برای فراهم کردن سطل های زباله در سطح شهر هستند.

بهنام ناصر افزود: با توجه به وضعیت نابسامان مرکز دفن #پسماند شهرستان #ورزقان، فراهم نمودن سطل های تفکیک زباله و رنگی در سطح شهر به همراه اجرای برنامه های فرهنگی – آموزشی زیست محیطی با همت جدی ادارات از اقدامات اولویت دار #شهرستان به شمار می رود.

شهرستان ورزقان با جمعیت ۴۰ هزار نفر در فاصله ۶۵ کیلومتری شمال تبریز واقع شده است و یکی از مناطق مهم معدنی #آذربایجان_شرقی و ایران به شمار می رود که دارای معادن اکتشافی و غیراکتشافی طلا و مس است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا