اخبار

امنیت، زیربنایی‌ترین نیاز بشر است

امنیت، زیربنایی‌ترین نیاز بشر استمنوچهر حبیبی روز چهارشنبه در همایش بیانیه گام دوم انقلاب، جهش تولید و امنیت فراگیر مناطق صنعتی که در فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، افزود: نخستین انتظار و درخواستی که مردم از متولیان خود دارند، مقوله امنیت است. 
وی با بیان اینکه پیش شرط هر توسعه و پیشرفتی را باید در بحث امنیت جستجو کرد، افزود: موضوع امنیت چند وجهی بوده و پدیدآورندگان آن نیز متعدد هستند اما نوک پیکان آن، پلیس بوده و به همین منظور هرگونه همراهی و همکاری با این نهاد انتظامی در رابطه با این موضوع، کار و وظیفه آن را کم می‌کند.
این مسوول سیاسی و امنیتی خاطرنشان کرد: بدون شک، اثرگذارترین بخش امنیت، مردم هستند اما در ایجاد این مولفه مهم، دستگاه‌های اجرایی، اقتصادی و تولیدی همانند جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت و شهرداری‌ها نقش حایز اهمیتی داشته تا جایی که عملکرد مثبت آنها می‌تواند آرامش روانی قابل توجهی را به جامعه تزریق کند.
وی به حضور مقتدر و هوشمندانه پلیس در جامعه اشاره کرد و گفت: ویژگی‌ نیروی انتظامی امروز باعث برآورده شدن بسیاری از انتظارات مردم شده تا جایی که ضمن ایجاد محیطی ناامن برای متخلفان، اتفاقات خوب و قابل ملاحظه‌ای را نیز در حوزه فضای مجازی به لحاظ وقوع برخی تخلفات صورت گرفته در آن رقم زده است.
بیانیه گام دوم چشم انداز آینده انقلاب است
حبیبی با بیان اینکه بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری چشم‌انداز آینده انقلاب را رقم زده، افزود: با توجه به اینکه واژه به واژه این بیانیه توسط ایشان تبیین شده لذا نیازمند گفتمان سازی در این حوزه هستیم و پاشنه آشیل آن نیز پرداختن به موضوع جوانان است.
وی به سرفصل هفت‌گانه این بیانیه اشاره و تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم، مساله اقتصاد است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یک نقطه قوت و کلیدی یاد کرده‌اند که بدون آن نمی‌توان به اهداف مورد نظر رسید و از این رو باید با نگاه خاص و ویژه‌تری به آن پرداخت.
به گفته این مسوول سیاسی و امنیتی، به طور اساسی، اقتصاد قدرت می‌آفریند و به همین منظور قوای سه‌گانه باید بستر لازم را برای تولید، آرامش، امنیت و رضایت مردم در جامعه را فرآهم کنند.
وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید اذعان داشت که تمامی کالاهای تولیدی در سطح استان، به خصوص لوازم خانگی باید شناسامه‌دار شوند تا جایی که از هشت واحد فعال در این زمینه تنها چهار واحد تولیدی اقدام به انجام این فرآیند کرده‌اند.
حبیبی اضافه کرد: ساماندهی انبارهای موجود در استان نیز از جمله اقداماتی است که در این زمینه باید به انجام برسد زیرا که متاسفانه برخی واحدهای تولیدی به دلیل تعطیلی، انبارهای خود را به صورت اجاره در اختیار افراد حقیقی قرار داده که همین مساله زمینه‌ساز احتکار بسیاری از کالاهای قاچاق شده است.
وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی به همراه تمامی واحدهای تولیدی سطح استان در حوزه امنیت پایدار باید به سیستم‌های روز و دوربین‌های مدار بسته مجهز شوند، تصریح کرد: به منظور رفع اختلافات موجود در حوزه صنعت، از اتاق بازرگانی قزوین درخواست داریم تا نسبت به برقراری و گسترش واحد طلایه داران صلح و سازش که از سوی دستگاه قضایی نیز مورد تایید قرار گرفته، در سطح استان اقدام کند.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا