اخبار

عزم دستگاه‌های استان قزوین در احداث شهرک انرژی جدی است

عزم دستگاه‌های استان قزوین در احداث شهرک انرژی جدی استعلی فرخزاد روز چهارشنبه در نشست بررسی راه اندازی شهرک انرژی در قزوین که با حضور محسن امیری مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت برق و انرژی صبا از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان برگزار شد، افزود: ما آمادگی کامل داریم که برای احداث این شهرک با محوریت بنیاد مستضعفان اقدام کنیم.
وی گفت: راه اندازی این طرح مزیت‌های زیادی برای استان دارد و جلوی افت ولتاژ در منطقه و  تغییرکاربری پراکنده را گرفته و به عنوان یک کار شاخص و نمونه مدیران فعلی استان باقی خواهد ماند.
فرخزاد افزود: باید برای تسریع در اجرای این طرح، یک کمیته‌ای با محوریت حوزه سرمایه گذاری استانداری، منابع طبیعی،شرکت برق، شرکت شهرک‌ها،سازمان برنامه و بودجه استان و… تشکیل شود تا با تمهید مقدمات و انعقاد قرارداد با بنیاد مستضعفان هرچه سریعتر در این طرح به پیش برویم.
این مسوول گفت: زمین مورد نظر برای اجرای این طرح از لحاظ قابلیت احداث بلامعارض است و نزدیکی به تهران و راه‌های اصلی از چند سمت از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.
معاون استاندار با اشاره به دلیل تصمیم گیری استان برای احداث شهرک انرژی، گفت: طی سال‌های گذشته متقاضیان زیادی برای احداث نیروگاه انرژی، تخصیص زمین را درخواست می‌کردند که به دلیل هزینه بالا و نیاز به زیرساخت‌ها اهلیت این کار را نداشتند و در نتیجه موجب تغییر کاربری اراضی می‌شد.
وی گفت: به همین دلیل با تصویب کارگروه زیربنایی استان قرار شد که یک مجموعه‌ای را در قالب شهرک انرژی نو با محوریت انرژی خورشیدی ایجاد کنیم تا همه سرمایه گذاری‌های مرتبط با انرژی‌های خورشیدی به صورت متمرکز در این شهرک انجام شود.
این مسوول با بیان اینکه بنیاد مستضعفان اصلح‌ترین مجموعه برای سرمایه گذاری در این شهرک است، افزود: عزم استان برای راه اندازی این شهرک کاملا جدی است و البته انتظار نداریم که تمامی سرمایه گذاری‌ها را این بنیاد انجام دهد و ما نیز در کنار آن خواهیم بود.
 در کارگروه زیربنایی استان و با پیشنهاد شرکت شهرک‌های صنعتی یک هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان واقع در شهرستان بویین زهرا برای احداث شهرک انرژی پیشنهاد و تصویب شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا