اخبار

ممنوعیت نطق و اخطار من قبل از جلسه هیات نظارت اعمال شده

نماینده تبریز، احمد علیرضابیگی، اظهار کرده است که قبل از شرکت در هیأت نظارت و درباره مسئله واگذاری شاسی بلندها به نمایندگان، محدودیت‌هایی در نطق، ثبت اخطار، تذکر و سوال برای او اعمال شده بود. سپس چند روز بعد، رییس مجلس حکم را از پشت تریبون خواند.

پس از گذشت یک ماه و نیم از افشای تحویل خودرو‌های شاسی بلند به برخی نمایندگان از سوی احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، این نماینده همچنان با مشکل مواجه است و محمدباقر #قالیباف رییس مجلس اعلام کرده این #نماینده از بیان نطق در #مجلس محروم است.

‌ نظرتان نسبت به محرومیت‌تان از بیان نطق چیست؟

ششم اردیبهشت‌ماه مصاحبه‌ای در خصوص تحویل خودرو‌های شاسی‌بلند به برخی #نمایندگان را مطرح کردم. به واسطه این مصاحبه در ۱۱ اردیبهشت‌ماه مرا در #دادستانی خواستند و پس از آن برای پاسخگویی در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان حاضر شدم. پیش از اینکه در هیات نظارت بخواهد جلسه بگیرد و حکمی علیه من صادر کند، محدودیت‌ها در نطق، ثبت اخطار، تذکر و سوال برای من اعمال شده بود و چند روز بعد رییس مجلس حکم را از پشت تریبون قرائت کرد.

طبق قانونِ مربوط به تشکیل هیات نظارت بر رفتار نمایندگان (تبصره ۲ ماده ۶)، چنین بندی به صورت تنبیهی جزو اختیارات هیات نظارت منظور نشده است و از طرفی، آرای هیات نظارت، قابلیت فرجام‌خواهی را دارد و زمانی قابل اجراست که به نماینده ابلاغ و وی اعتراض خودش را اعلام کند که اصلاً به من ابلاغ نشده است.

وقتی نماینده فرجام‌خواهی دهد و سپس رای قطعی شود، آنگاه هیات رییسه مجلس رای را قرائت می‌کند ولی آقایان بدون قطعیت رای، نتیجه اولیه را قرائت کردند که این اتفاق، تعدی به حقوق نماینده و به زبان دیگر تعدی به حقوق مردم ایران است. /رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا