اخبار

تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال نیاز به توسعه دارد

تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال نیاز به توسعه داردفرامرز بهنژاد روز چهارشنبه در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال افزود: به علت تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال ، این مکان جوابگوی نیاز امروزی شهر خلخال نیست.
وی گفت: با توجه به گذشت بیش از ۱۷ سال از زمان بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه ،از بین رفتن عمر مفید تجهیزات بکار گرفته شده در آن و افزایش جمعیت شهر همراه با  فرسوده شدن پمپ‌های هوادهی اجرای طرح توسعه و ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر برای حل مشکلات زیست محیطی و پیشگیری از کارکرد ناقص این محل ضرورت دارد.
وی اظهارداشت: برای اجرای طرح توسعه و بازسازی کامل تصفیه‌خانه خلخال و جوابگویی نیاز به خروجی فاضلاب جمعیت این شهر تا افق ۱۴۲۵ وهمچنین اجرای باقیمانده شبکه فاضلاب به طول ۲۵ کیلومتر ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
او تشریح کرد: با توجه به افزایش قابل توجه تجهیزات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کشور برای اجرای طرح توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خلخال نیز ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با تاکید بر تلاش مسوولان دست‌اندرکار برای حل مشکلات زیست محیطی ناشی از کارکرد ناقص پمپ‌های  هوادهی تصفیه‌خانه خلخال گفت: مسوولان محلی و استانی و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی باید برای تخصیص این اعتبار شرکت آب و فاضلاب استان را همراهی کنند.
 بهنژاد همچنین با اشاره به حذف اعتبار ملی پروژه فاضلاب خلخال در سال‌های گذشته قبل از تکمیل کانال آن بر ضرورت جذب اعتبار از محل اعتبارات تبصره ۳ و ۱۴ قانون بودجه اشاره و خواستار تامین اعتبارات لازم برای شرکت آب و فاضلاب استان از محل تبصره‌های مذکور شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا