شهر و شورا -1

بارش شدید باران و تگرگ هایی به اندازه تخم‌مرغ در کلیبر و شکستن شیشه خودروها

بارش شدید باران و تگرگ‌هایی به اندازه تخم‌مرغ عصر امروز در برخی نقاط منطقه ارسباران قره‌داغ) به ویژه شهرستان کلیبر سبب ایجاد خسارت بر مزارع، باغات و بسیاری از اموال مردم به ویژه شیشه خودروها شد.

پیش‌بینی شده بود که شرایط ناپایدار که از روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد تا 5 روز آینده در نیمه شمالی، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و افزون بر آبگرفتگی معابر عمومی و #رواناب ممکن است در برخی نقاط با رگبار تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز همراه شود.

این بارش‌ها امروز پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ به صورت #تگرگ‌هایی به اندازه تخم مرغ نمود پیدا کرد به گونه‌ای که #خسارت‌های گسترده‌ای به #باغات، #اراضی€کشاورزی و #خودروها و #اموال مردم وارد کرد.

گزارش خبرنگاران  از منطقه ارسباران( قره داغ) به ویژه حاکی است، عصر امروز در برخی از این منطقه بارش سنگین و وحشتناک تگرگ گزارش شده است.

کَلِیبَر یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی و مرکز شهرستان #کلیبر است.شهرستان کلیبر با وسعت ۲۰۷۲ کیلومتر مربع (۴.۵ درصد مساحت استان) در ۱۶۵ کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان خداآفرین، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان ورزقان و از سمت جنوب با شهرستان اهر هم‌مرز است.

شهرستان کلیبر از نظر آب و هوا چهار فصل، دارای تابستان‌های معتدل، کوه‌های جنگلی پوشیده از درخت و زمستان‌های پربرف است. از لحاظ پستی و بلندی این شهرستان منطقه‌ای کوهستانی بوده و رشته کوه اصلی آن با نام قره‌داغ دارای قلل متعدد با ارتفاعات متفاوت است. بیشتر قلل این رشته کوه در دو شهر اهر و کلیبر واقع شده و از جمله قلل گشت‌سر (۲۹۴۰ متر)، قاضی بلاغ (۲۷۰۰ متر)، شیور (۲۶۵۲ متر)، سارپارق (۲۸۶۰ متر) و زینقالو (۲۹۰۰ متر) در این منطقه استقرار یافته‌اند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا