اخبار

شناسایی یکهزار و ۸۸۰ داوطلب متقلب در آزمون سراسری سال گذشته

معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش آموزش گفت: در آزمون سراسری سال گذشته دانشگاه‌ها، حدود یکهزار و ۸۸۰ داوطلب متقلب شناسایی شدند

عبدالرسول پورعباس روز چهارشنبه در نشست هماهنگی و تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم #آزمون_سراسری ۱۴۰۲ در دانشگاه تبریز با اشاره به استفاده از دستگاه های سیگنال یاب و #تجهیزات_الکترونیکی در آزمون های سراسری برای جلوگیری از تقلب و کشف لوازم و ابزارهای جاسوسی و حتی فوق جاسوسی که برخی #داوطلبان به منظور درز دادن سووالات #آزمون های سراسری به بیرون جلسه استفاده می کنند، افزود: از این تعداد بیش از یکهزار داوطلب از طریق دستگاه های فنی و #الکترونیکی و ۸۸۰ داوطلب از طریق دستگاه های سیگنال یاب شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: طبق #قانون با افرادی با خود ابزار و تجهیزات فنی سرجلسه #آزمون آورده بودند برخورد شد و به بیش از پنج سال محرومیت از شرکت در آزمون های سراسری محکوم شدند ولی از افرادی که بدون ابزار و از طریق فنی شناسایی شده بودند، دوباره آزمون رفع شبهه اخذ شد و برای اینکه درصدهای کسب شده آن ها لحاظ شود باید این افراد در این آزمون ۲۰ درصد نمره قبولی را کسب می کردند.

معاون #وزیر_علوم و رییس سازمان #سنجش آموزش گفت: از این تعداد ۲۰۰ نفر تبرئه شدند ولی اغلب داوطلبان در آزمون رفع شبهه درصدهای منفی و تا زیر ۲۰ به دست آوردند بنابراین موفق به راهیابی به دانشگاه ها نشدند و محرومیت اعمال شده برای آن ها همان سال است.

پورعباس، ادامه داد: عوامل اجرایی باید آموزش های لازم را در خصوص ابزارهای مورد استفاده داوطلبان متقلب آموزش ببینند و به انبار سووالات آزمون به هیچ وجه نباید کسی دسترسی داشته باشد و مخازن اصلی سووالات را باید به عنوان ناموس خود دانست و این مخازن نباید پنجره داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نگرش به آزمون های سراسری باید به عنوان واقعه ملی مانند انتخابات باشد، یادآور شد: تمام دستگاه های ذیربط از آموزش و پرورش، سازمان آتش نشانی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها باید در برگزاری این آزمون به وظایف و تکالیف خود عمل کنند زیرا عدول از انجام وظایف محوله، پیگرد قانونی دارد.

آزمون های آموزش و پرورش برای برقراری عدالت آموزشی باید به صورت مدرن و استاندارد برگزار شود

معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش آموزش با اشاره به اینکه نمرات سه سال آخر سوابق تحصیلی دانش آموزان در رتبه آزمون سراسری آن ها تاثیر می گذارد، گفت: این تاثیر امسال ۴۰ درصد، سال آینده ۵۰ درصد و سال بعد از آن ۶۰ درصد در این آزمون تاثیر دارد بنابراین آموزش و پرورش باید با حساسیت بیشتری در خصوص آزمون های خود اعمال کند.

پورعباس، با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی آموزش و پرورش برای برقراری عدالت آموزشی باید برگزاری آزمون ها را به سمت مدرنه کردن و استفاده از روش های استاندارد سوق دهند، افزود: با توجه به نقش آزمون های آموزش و پرورش در نتایج آزمون سراسری، استفاده از روش های سنتی نمی تواند عدالت آموزشی برقرار کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا