اخبار

۷۱ طرح کشاورزی در دومین سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با مغتنم شمردن فرصت سفر ریاست جمهوری به این استان، گفت: در این سفر چهار اَبَرپروژه در قالب ۷۱ طرح در حوزه کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال و ایجاد و تثبیت اشتغال برای ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر که در بیش از ۱۰ هزار و ۹۸۰ هکتار از اراضی استان اجرا شده است، افتتاح خواهد شد.

اکبر فتحی روز دوشنبه با تشریح برنامه های بخش کشاورزی در سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی اظهار کرد: در سال گذشته با کمک همه فعالان بخش کشاورزی به خصوص مسئولان ارشد #استان، تلاش کردیم از ظرفیت سفر به نفع بخش #کشاورزی بتوانیم کمک بگیریم، در نهایت جلسات مختلفی که هم در #استان و هم در کشور اتفاق افتاد، ۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان برای بخش #کشاورزی پروژه تعریف و مصوب شد.

وی افزود: اعتبار پروژه های عمرانی از سه محل قرار بود تامین شود که یکی سازمان #برنامه و #بودجه کشور بود که از اعتبارات کشوری تامین شود، سهم وزارت خانه بود، در نهایت اعتبارات و منابعی بود که استان تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: پروژه های عمرانی بخش کشاورزی که شامل پروژه‌های زیربنایی است ، از اعتبارات تملک دارایی، سرمایه ای بود که عمدتا اعتبارات، اعتبارات دولتی است.
فتحی افزود: در سفر قبلی رییس جمهور، در بخش کشاورزی پروژه هایی که تعریف شده بود شامل کانال های آبیاری عمومی ، شبکه های آبیاری، سیستم های نوین آبیاری، قنوات، جاده های دسترسی به مزارع، ایل راه ها برای عشایر تامین آب آشامیدنی عشایر و طرح های آبخیزداری منابع طبیعی، تجهیز آزمایشگاه شبکه دامپزشکی بود که یک آزمایشگاه مرجع در منطقه شمالغرب کشور است.

تخصیص اعتبار سفر ریاست جمهوری برای بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با نگاه ویژه‌

وی یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته هم از طریق سازمان برنامه بودجه کشور و هم از طریق سازمان برنامه بودجه استان و با حمایت‌های استاندار محترم به این نکته بیشتر توجه شد که ما باید ظرفیت های بالقوه بخش کشاورزی را به بالفعل تبدیل کنیم تا هم ارزش افزوده بخش را بالا ببریم و هم در پایاب سدها شبکه ها را راه اندازی کنیم، این دیدگاه باعث شد تخصیص اعتبار سفر ریاست جمهوری، برای بخش کشاورزی با نگاه ویژه‌ای باشد.
فتحی بیان کرد: منابعی که برای شرکت آب منطقه ای در حوزه کشاورزی تخصیص یافت تا سدها یا شبکه های اصلی مربوط به اراضی کشاورزی را تکمیل کند، جزو زیرساخت برای تامین آب کشاورزی است که اینها هم در اعتبارات بخش کشاورزی لحاظ می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: عمده برنامه ما برای استفاده از فرصت این سفر در حوزه مجوزهاست، چون که ۱۸ طرح در استان داریم که اجرای آن خاتمه یافته است و به خاطر موانع جزئی امکان بهره برداری آن محقق نشده است و بنا داریم با کسب مجوز این واحدها که خاتمه یافته از ریاست محترم جمهوری، امکان بهره برداری از این واحدها را فراهم کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا