اخبار

ایران و عربستان و امارات در حال تشکیل ائتلاف هستند

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تشکیل ائتلاف دریایی در شمال اقیانوس هند با حضور کشورهایی نظیر ایران، عربستان، امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند و تقریباً همه کشور‌های این حوزه خبر داد.

امیر دریادار شهرام ایرانی از شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید در منطقه و فرامنطقه خبرداد.

وی ادامه داد: امروز کشور‌های منطقه به این نقطه رسیده‌اند که اگر قرار است امنیتی در منطقه برقرار باشد، حتماً با هم‌افزایی و همکاری یکدیگر قابل انجام و برقراری است.در این راستا، ائتلاف‌های جدیدی در حال شکل‌گیری در منطقه و فرامنطقه است.
وی با اشاره به #ائتلاف_دریایی ایران، روسیه و چین بیان کرد: این ائتلاف سه‌جانبه به همراه #روسیه و #چین که سالیانه رزمایش‌هایی را هم در قالب آن برگزار می‌کنیم در حال #توسعه است؛ علاوه بر این، #ائتلاف های منطقه‌ای در حال شکل‌گیری است.

وی ادامه داد: به‌زودی شاهد آن خواهیم بود که منطقه ما از هر نیروی غیرموجه عاری شده و #مردم منطقه با استفاده از سرباز‌های خود در حوزه #امنیتی خود مسلط باشند.
دریادار ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام کشور‌ها تقاضا دارند تا در اقدام اشتراکی منطقه‌ای به همراه ایران حاضر باشند، گفت: ما پیش از این با عمان اقدام اشتراکی را داشتیم و اکنون عربستان این هدف‌گذاری را انجام داده و به آن ورود کرده است؛ امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند هم جزو این کشور‌ها هستند.
وی افزود: تقریباً همه کشور‌های حوزه شمال اقیانوس هند به این باور رسیده‌اند که باید در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند و به‌صورت مشترک با هم‌افزایی قابل توجه امنیت را برقرار کنند. /بهارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا