اخبار

طالبان: ما به معاهده آب هیرمند متعهد هستیم

سرپرست وزارت انرژی و آب طالبان تاکید کرد که برای حل مسئله حقابه ایران، از طریق گفت‌ وگو و به اتباع معاهده هیرمند سال ۱۳۵۱ عمل خواهد شد.

سرپرست وزارت انرژی ‌و آب طالبان بر حل مساله‌ی حقابه ایران از راه گفت‌وگو و طبق معاهده سال ۱۳۵۱ تاکید کرد.

عبدالطیف منصور طی گفت‌وگویی با این شبکه خبری گفت: مساله‌ آب نباید سیاسی شود و نیاز است از هرگونه سخنان تحریک‌آمیز خودداری شود.

عبداللطیف منصور ابراز عقیده کرد؛ معاهده #آب #هیرمند راه‌حل هرگونه تنش بر سر حق‌آبه ایران است.

وی همچنین گفت: ما بر اساس تعهدنامه‌ای که صورت گرفته است، متعهد هستیم. زمانی‌که #خشکسالی می‌آید یا مساله ای پیش می آید، باید به #معاهده مراجعه شود که تمامی موارد در آن ذکر شده است. وقتی چنین چالش‌هایی به میان می‌آید ، باید به معاهده مراجعه شود. تمام مواد آن دیده شود. پس مشکلی وجود نداشته است.  در آن (معاهده) خشک‌سالی و شرایط غیرنرمال همه به وضوح مشخص شده است.

وی با تاکید براین‌که «گفت‌وگو تنها راه‌حل می‌تواند باشد»، افزود: پیش از این نیز گفته‌ایم که ما دو کشور #اسلامی همجوار هستیم و با یکدیگر روابط داریم، روابط دینی و #فرهنگی داریم. بسیاری از مهاجرین ما آن‌جا هستند. پس ما با احترام به تمامی این موارد، نمی‌خواهیم که یک موضوع فنی و تکنیکی تا این اندازه سیاسی شود که تبلیغات منفی آن دو #ملت را از هم دور کند. این‌گونه اظهارات نه به نفع ما است، نه به نفع آنان. راه‌حل گفت‌وگو است. سفارت ایران در افغانستان و سفارت ما در ایران است.  ما وزارت خارجه داریم و آنان نیز دارند. بنشینیم و در این مورد گفت‌وگو کنیم. /عصرایران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا