اخبار

تلفات دامی عشایر در اهر وکلیبر وسراب به یکهزار و ۳۰۰ رأس رسید

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی از تلفات یکهزار و ۳۰۰ رأس دام عشایر در شهرستان‌های اهر، کلیبر و سراب بر اثر بارش برف و برودت هوا خبر داد.

سیدمحمدحسن آل هاشم، روز پنجشنبه در گفت و گو با  با اشاره به بازدید میدانی از مناطق عشایری سراب برای ارزیابی خسارت وارده، خسارت وارده به عشایر کوچ‌رو آسیب دیده از بارش برف و کولاک، اظهار کرد: بیشترین حجم خسارت در #ییلاقات مربوط به شهرستان اهر با یکهزار رأس دام، شهرستان #کلیبر ۲۰۰ رأس و شهرستان #سراب با ۱۰۰ راس تلفات #دام است.

وی با اشاره به درخواست فرماندار اهر مبنی‌بر تأمین اعتبار برای پرداخت تسهیلات به #عشایر خسارت‌دیده از بارش برف، ادامه داد: اداره‌کل امور عشایر #آذربایجان‌شرقی تلاش می‌کند تا با تأمین منابع مالی و پیگیری برای پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض از عشایر خسارت‌دیده از #بارش_برف و برودت هوا حمایت کند.

وی با قدردانی از همکاری نیروهای #هلال‌احمر و دستگاه‌های خدمات‌رسان در کمک‌رسانی به عشایر خسارت‌دیده یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری فرمانداران، امدادرسانی به عشایر گرفتار در برف در شهرستان‌های اهر، کلیبر و سراب به‌ وجه بی‌نظیر انجام شد و چادر، سوخت، نان و وسایل گرمایشی در اختیار عشایر خسارت‌دیده قرار گرفت.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی در بحران بارش برف در ییلاقات آذربایجان‌شرقی نداشتیم، خاطرنشان کرد: در جریان بارش بهاری برف ۲۲۰ کیلومتر از راه‌های عشایری و چهار چشمه تأمین آب عشایر در شهرستان اهر، ۲۷۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان کلیبر و ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان سراب تخریب شده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی در بحران بارش برف در ییلاقات آذربایجان‌شرقی نداشتیم، خاطرنشان کرد: در جریان بارش بهاری برف ۲۲۰ کیلومتر از راه‌های عشایری و چهار چشمه تأمین آب عشایر در شهرستان اهر، ۲۷۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان کلیبر و ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان سراب تخریب شده است.وی از آغاز بازسازی ایل‌راه‌های عشایری آذربایجان‌شرقی در هفته‌های آینده خبر داد و افزود: با عبور سامانه بارشی در هفته پیش‌رو و مساعد شدن شرایط جوی، راه‌های عشایری شهرستان‌های اهر، کلیبر، سراب، هوراند، ورزقان و سایر نقاطی که بر اثر بارش برف و باران تخریب شده‌اند را شروع می‌کنیم.

آل‌هاشم با اشاره به خسارت بارش برف و برودت هوا به عشایر شهرستان اهر اظهار کرد: به دنبال بارش برف و برودت هوای اخیر، صدها خانوار عشایری در شهرستان‌های اهر، کلیبر، سراب، ورزقان و هوراند گرفتار برف شده بودند. در این ادارات امور عشایر و نیروهای هلال‌احمر و دستگاه‌های خدمات‌رسان از اولین ساعات به یاری جامعه عشایری مستقر در ییلاقات برف‌گیر شتافتند.

وی با اشاره مجدد به اینکه بارش برف و کاهش دمای هوای در مناطق ییلاقی استان در روزهای گذشته مشکلاتی برای عشایر ایجاد کرد، گفت: با همکاری هلال احمر و فرمانداری ها اقدامات لازم در زمینه تامین مواد غذایی، چادر و علوفه دام ها انجام شد و شاهد سر و سامان گرفتن موقت عشایر هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا