اخبار

برگزاری همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی

همایش متمرکز توجیهی-آموزشی زائران حج تمتع ۱۴۰۲ استان آذربایجان شرقی با حضور گسترده زائرین کاروان های استان در محل سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.

آیت الله محمد تقی پورمحمدی، نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری روز سه شنبه در این همایش حج را از بزرگترین #گردهمایی‌های_مسلمانان دانست و اظهار داشت: فریضه #حج_تمتع، جزو واجبات مسلمین است و همه ساله #مسلمانان از همه نقاط #جهان در سرزمین وحی جمع می‌شوند.

وی افزود: بار معنویت این فریضه، بسیار بالاتر و باارزشتر است و #زائران سعی کنند از فیوضات این سفر معنوی بهره‌مند گردند و با حج مقبول به وطن خود بازگردند.

امام جمعه #مراغه، تاکید کرد: سفر حج قابل مقایسه با سفر به #اروپا و #ترکیه نیست، معنویت، وجهه مشترک فریضه حج است، سفر به حج یعنی سفر به مکانی که زمانی #ائمه_معصومین(ع) در آن پا گذاشتند.

نماینده مردم #استان در مجلس #خبرگان به #زائران توصیه کرد: از نظر فکری و روحی خود را برای بهره‌مندی از این سفر معنوی آماده کنید، اگر دین یا حقی به گردن دارید حلالیت بطلبید.

همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی برگزار شد

اتلاف وقت بزرگترین آسیب فریضه #حج است

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر ایران‌نژاد مسئول بعثه رهبری در سازمان حج و زیارت آذربایجان‌شرقی هم اتلاف وقت را بزرگترین آسیب فریضه حج دانست و تاکید کرد: بازارگردی و حضور مستمر در شبکه‌های مجازی، از آسیب‌های است که زائران حج تمتع را تهدید می‌کند، بنابراین به همه زائران محترم سفارش می‌شود که از بازارگردی بپرهیزند و سوغات مورد نظر خود را می‌توانند از بازارهای داخلی تهیه کنند.

وی اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این همایش، افزایش معنویت و آگاهی های لازم از نحوه برگزاری حج تمتع است.

وی افزود: هرچه بیشتر زائران نسبت به اعمال و احکام حج آشنایی داشته باشند، معنویت این فریضه افزایش خواهد یافت، بنابراین سعی شده توصیه‌هایی در این مورد، نسبت به زوار عزیز ارائه شود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان، شبیه سازی اعمال حج در این همایش را ضروری دانست و تاکید کرد: اعمال مناسک حج در این همایش به صورت میدانی شبیه سازی می شود تا زائران، به صورت کامل با مناسک این فریضه الهی آشنا شوند تا در صحنه واقعی حج دچار مشکل نشوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا