اخبار

امام جمعه هشتگرد درباره بی‌حجابی اظهار نمود: ما از بی حجابی بیزاریم، نه بی‌حجاب

امام جمعه هشتگرد در یک گفت‌وگو، به سؤالات متفاوتی درباره وضعیت روحانیت، حجاب، سلبریتی‌ها و برخی مسائل اجتماعی و سیاسی پاسخ داد.

این روزها، ائمه جمعه با “خطبه‌ها”، “اظهارات” و رفتارهای‌شان موجب قضاوت‌های متفاوت شده‌اند؛ برخی از آنچه کاهش نفوذ مردمی روحانیت می‌خوانند، سخن می‌گویند و برخی همچون رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از برخی اظهارات حاشیه‌ساز گلایه می‌کنند.

اما آنچه مسلم، غیرقابل‌انکار و مورد اجماع است این‌که #روحانی و امام جمعه باید از #مردم باشد، مطالبه مردم را داشته باشد و صدای مردم باشد حتی صدای #اعتراض مردم؛ بین جامعه #روحانیت شاید ائمه جمعه مهمترین پایگاه روحانیت باشد که در معرض قضاوت‌های مردم است.

بین ائمه جمعه برخی از ایشان مردمی‌تر و محبوب‌تر بوده و هستند؛ بماند که برخی دیگر شاید خطبه‌ها، رفتار و سخنرانی‌هایشان به مذاق مردم خوش نیاید.

برای بررسی و چرایی این مهم، با یکی از جوان‌ترین ائمه جمعه که نطق‌ها، رفتارها و سخنرانی‌های بعضاً متفاوتی داشته است به گفت‌وگو نشستم، حجت‌الاسلام مختاری امام جمعه #هشتگرد است که با اخباری همچون قرار دادن مصلای #نماز_جمعه در روزهای سرد در اختیار دست‌فروشان، تدارک برنامه‌های طنز و کمدی برای مردم، و انتقاد از مسئولین در خطبه‌ها معروف شده است و به‌گفته خودش از حق ـ چه با مردم باشد و چه با مسئولین ـ حمایت می‌کند.

وی علاوه بر روحانی بودن، فوتبالیست هم هست و در پست مهاجم بازی می‌کند؛ با سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها هم رفیق است.

پیش از آغاز رسمی مصاحبه، از آقای مختاری پرسیدم؛ «شنیدیم شما قبلاً در جایی امام جمعه بودید و روی درب آن نوشته بودند “ورود با حجاب الزامی است”! چرا گفتید آن برگه را بردارند؟» در پاسخ گفت: به مسئولین برگزاری نماز جمعه گفتم “شما نماز جمعه برای کم‌حجاب‌ها هم دارید؟”، گفتند: “نه!”، گفتم “خب، این اطلاعیه را بردارید تا اگر کم‌حجاب‌ها هم خواستند، تشریف بیاورند“.

** از بی‌حجابی باید بیزار بود نه از بی‌حجاب!

تعمداً پرسیدم “مگر شما از بی‌حجاب‌ها و کم‌حجاب‌ها بیزار نیستید؟”، گفت: خیر؛ قرار بود ما از بی‌حجابی بیزار باشیم نه از بی‌حجاب! اگر کسی غیر از این گفته، اشتباه کرده است. مگر می‌شود ما به‌عنوان یک روحانی و مبلّغ دین از یک انسان بیزار باشیم؟ چرا بیزار باشیم؟ برای چه؟ اینها مگر کی هستند، جز دختر ما یا خواهر ما؟ از کجا آمده‌اند جز اینکه از خانواده ما هستند؟! مشی حضرت آقا و حاج قاسم سلیمانی جز این است که اینها را فرزندان خود بدانیم؟

مصاحبه را شروع می‌کنم؛ سؤال اول درباره رابطه امروز مردم با روحانیت است و این‌که آیا این رابطه را رضایت‌بخش می‌داند، پاسخ می‌دهد که «خشت دیواری را که بین روحانیت و مردم کشیده شده است، دشمن گذاشته است». /رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا