اخبار

خاتمی : انقلاب از مسیر خود منحرف شده است و به جای خودبراندازی، باید به خوداصلاحی پرداخت.

رئیس دولت اصلاحات با بیان این که «انقلاب از مسیر خود منحرف شده است»، گفت: اگر بخواهیم ایران باقی بماند و عزت داشته باشد، باید حکمرانی اصلاح شود.

خاتمی با اشاره به تلاش‌های پیشین و شنیده نشدن پیشنهاد خیرخواهان و تقاضا‌ها برای اصلاح بنیادین امور تصریح کرد: باید بتوانیم حاکمیت را وادار کنیم که اصلاحات بشود و برای این کار باید شیوه‌های خشونت پرهیز عمل شود. اگر اصلاحات اساسی صورت گیرد جامعه رو به پیشرفت، ترقی و انسجام داخلی خواهد رفت و بدخواهان، #تجزیه_طلبان و #دشمنان ناکام خواهند ماند.

وی با اشاره به مطالبات #جامعه و جوانانی که حاکمیت زبان آن‌ها را درک نمی‌کند گفت: درصد بزرگی از #جوانان که #انقلاب را ندیده‌اند، ناراضی هستند. من پیش از این گفته‌ام براندازی نه ممکن است نه مطلوب، اما آنچه در حال حاضر جاریست، خودبراندازی است و ما می‌گوئیم خودبراندازی نکنید، اصلاح کنید تا جامعه راضی باشد و زمینه پیشرفت در همه زمینه‌ها فراهم شود و تجزیه‌طلبان و قدرت‌های مخالف را ناکام کنید.

#خاتمی افزود: اگر جامعه احساس مشارکت در امور داشته باشد، برخی #مشکلات را هم تحمل می‌کند، اما اگر مشارکت نداشته باشد، نارضایتی تبدیل به نفرت می‌شود و نفرت، خشم می‌آورد و بحرانهائی پدید می‌آید که حل آن‌ها آسان نیست.

وی در پایان گفت: آنچه خیرخواهان بار‌ها گفته‌اند که بیایید آزادی و عفو عمومی بدهید و حصر را بردارید و زندانیان را آزاد کنید، گوش ندادند، ولی می‌توانیم آرزو کنیم که همه آن‌ها که در بند و در محدودیت و حصر هستند و زندانیان سیاسی بخصوص معلمان و کارگران زندانی آزاد شوند و همه با هم در کنار یکدیگر، جامعه متکثر ایران را با هدف اعتلا و پیشرفت و برخورداری جامعه و حفظ حرمت افراد پیش ببریم؛ معتقدم انقلاب این را می‌خواست و اگر امروز نیست یعنی انقلاب از مسیر خود منحرف شده است. /جماران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا