اخبار

طرح مالیات بر سوداگری بیشتر مشمول اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌شود

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در مجلس شورای اسلامی بیان کرده است که در طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، هدف اعلامی کوتاه کردن دست سوداگران است، اما بیشتر این طرح افراد متوسط و آسیب‌پذیر جامعه را شامل می‌شود که باعث نابرابری در برخورد با این افراد می‌شود.

حسن محمدیاری در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز ( دوشنبه ) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی بیان کرد: هدف اصلی از قانون‌ گذاری در اسلام ارتقاء کیفیت قوانین و همچنین کمک به تحقق حاکمیت قانون و ایجاد عدالت در جامعه است اما آنچه که در این طرح آمده است همخوانی با رفع تبعیض ناروا و ایجاد امکانات عادلانه را ندارد.

#نماینده مردم #تالش و رضوانشهر در ادامه اظهار کرد: امروز اساسا آنهایی که به دنبال #رانت و سوداگری هستند مشمول این طرح نمی‌شوند و بیشتر #مردم آسیب پذیر #جامعه را در بر می‌گیرد.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در #مجلس_شورای_اسلامی تصریح کرد: همین بحث الکترونیکی شدن پرداخت #مالیات اکثر مردم را با مشکل مواجه می‌کند چرا که مردم این امکان را ندارند. از نمایندگان تقاضا می‌کنم به این موضوع توجه داشته باشند که شما نماینده مردم هستید و مردم از ما انتظار دارند که حکمرانی اسلامی را پیش ببریم. ما باید منفعت مردم را ببینیم نه منفعت سودجویان را. انتظار می‌رود دغدغه مردم را در حوزه قانون گذاری مدنظر قرار دهیم. /رکنا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا