اخبار

پدر میلاد نهاوندی: جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی را به عنوان شهید نامیدند تا ما سکوت کنیم

پدر میلاد نهاوندی جوان ملایری از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پرواز PS752 اوکراینی، درمورد حکمی که از دادگاه صادر شده، گفت: از این حکم راضی نیستیم، چون آن‌ها می‌گویند کسی شاسی را فشار داده است و تمام تقصیر را به گردن یک نفر انداخته‌اند، در حالی که مسئولان اصلی مسئولیت خود را پذیرفته و از تعقیب آن‌ها خودداری شده است.

پس از حدود سه سال بررسی، احکام پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی صادر شد و متهم ردیف اول پرونده به ۱۳ سال حبس محکوم شد. برخی خانواده قربانیان از رای صادر شده گلایه دارند و معتقدند کسانی که نقش مهمتری داشتند، دادگاهی نشده‌اند. برای روشن شدن نظر خانواده جانباختگان با پدر میلاد نهاوندی جوان ملایری که در حادثه سقوط هواپیمای ps۷۵۲ جانش را از دست داد گفتگو کردیم. نهاوندی اعلام کرده از این حکم راضی نیست و به زعم خانواده #جانباختگان ، متهمان اصلی که قرار #منع_تعقیب گرفته‌اند باید دادگاهی شوند. قاسم #نهاوندی در گفت‌وگو با تاکید بر اینکه خانواده جان‌باختگان حادثه #سقوط_هواپیمای_اوکراینی از حکم صادر شده راضی نیستند، گفت: این چیزی نیست که ما می‌خواستیم. ما می‌خواستیم #مدیران و کسانی که عملیات آن شب را هدایت کرده‌اند، مجازات شوند.

او در ادامه گفته «ما هم می‌دانیم بالاخره یک کسی هم بوده که شاسی شلیک را فشار داده است. این‌ها فقط به این فرد پیله کرده‌اند؛ اما اگر آن شب #حریم_هوایی فرودگاه را کلیر می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد. شبی که خود ایران حمله را آغاز کرده آیا نمی‌توانست دو ساعت آسمان فرودگاه را کلیر کند که این اتفاق نیفتد؟»

 می‌گویند کسی مقصر بوده که شاسی را فشار داده و همه تقصیر را بر گردن یک نفر انداخته‌اند

نهاوندی به نقل از فرماندهان حاضر در دادگاه می‌گوید آن‌ها گفتند آن شب نیازی نبود چون ریسک پایین بود. اگر ریسک پایین بود چرا سامانه تور را زیر فرودگاه مستقر کردید؟ پس ریسک بالا بود. اگر ریسک بالا بود چرا آسمان را کلیر نکردید؟ آیا می‌خواستید بگویید هم ما هم حمله کردیم، هم همه چیز آرام است؟ حالا در یک محاکمه‌ای این آقا را آوردید رای هم دادید، پس تکلیف کسانی که این عملیات را هدایت کرده‌اند، چه می‌شود؟ این‌ها می‌گویند کسی مقصر بوده که شاسی را فشار داده است و همه تقصیر را بر گردن یک نفر انداخته‌اند تا ماجرا تمام شود. /رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا