اخبار

اجرای ۶۰۰طرح عمرانی در روستاهای آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته ۶۰۰ طرح در قالب ۱۷۲ پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش عمران روستاهای استان اجرا شد.

حجت الله سروری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن، افزود: از زمان تاسیس این بنیاد تهیه و مطالعه #طرح_هادی_روستایی و تعیین محدوده روستاهای نمونه در ۲ هزار و ۱۳ روستا، بازنگری طرح هادی روستایی در ۶۹۱ روستا و طرح هادی روستایی در یک هزار و ۱۴ روستای #استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تغییرات طرح هادی ۹۳۳ روستا انجام شده است، اظهار کرد: در ۵۱ درصد روستاهای استان طرح هادی اجرا شده است که از میانگین #کشوری هفت درصد بیشتر است.

مدیرکل #بنیاد_مسکن #آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۳۰۵ هزار مسکن روستایی در این استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۹۷۶ مسکن روستایی معادل ۵۰ درصد نوسازی و مقاوم سازی شده و این استان از نظر میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سروری، با اشاره به اینکه #سهمیه سالانه استان برای مقاوم سازی مسکن روستایی ۱۲ هزار واحد است، ادامه داد: در سال گذشته از ۹ هزار و ۲۰۰ سهمیه ابلاغی، ۹ هزار و ۳۱ واحد به بانک معرفی، قرارداد چهار هزار و ۳۰۰ واحد منعقد و مقاوم سازی یک هزار و ۴۰۰ واحد تمام شده است.

وی پاسخگویی به ۳۵ هزار و ۴۱۷ استعلام و مراجعه روستاییان، صدور هفت هزار و ۸۲۷ سند روستایی و یک هزار ۷۳۴ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را از اقدامات این بنیاد در سال گذشته اعلام کرد و یادآور شد: از زمان تاسیس این بنیاد تاکنون حدود ۲۳۶ هزار و ۵۰۰ جلد سند روستایی و حدود ۳۳ هزار جلد سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان صادر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا