اخبار

عضو فراکسیون روحانیت مجلس: حکومت توان رفراندوم را ندارد ، مردم اجازه نمی دهند

سیدسلمان ذاکر می‌گوید: ما با اینکه متصل به غیب الهی با ۱۲۴ هزار پیغمبر هستیم، وضعیت‌مان این است، وای به حال اینکه از این‌ها بریده شویم و برویم سراغ یک حکومت سلطنتی و شاهنشاهی یا سکولار جدید. اگر قرار بود با این‌ها وضعیت بهتر شود، زمان شاه وضع‌مان خوب بود و انقلاب نمی‌کردیم؛ شاهی که حتی از نفت خود مردم به مردم نمی‌داد.

سیدسلمان ذاکر چهره اصولگرای مجلس یازدهم در خصوص موضوع رفراندوم که این روز‌ها در کشور، بیش از هر زمان دیگری مطرح است و همچنین واکنش تند برخی افراد جناح اصولگرا به این موضوع، به رویداد۲۴ می‌گوید: در مورد موضع گرفتن نظام برای برگزاری رفراندوم و همه‌پرسی که برخی می‌گویند، نظر من این است که نظام، موضع منفی نگرفته است، ضمن اینکه موضع‌گیری باید منطقی باشد. اول باید ببینیم که این موضوع آیا در دنیا مرسوم است یا خیر؟ و آیا در #قانون_اساسی این #رفراندوم آمده یا خیر؟ در قانون اساسی گفته نشده که برای اصل #نظام ، رفراندومی برگزار شود. در قانون اساسی، رفراندوم نیامده، بلکه #همه_پرسی آمده است که یک مدل همه‌پرسی، همین انتخاباتی است که برگزار می‌کنیم. هر سال با انواع #انتخابات ، نیرو‌های مختلف و #مجلس و وزرا را تغییر می‌دهیم. حتی رییس جمهور را هر دو دوره عوض می‌کنیم و همین تغییرات یک نوع رفراندوم هستند.

این نماینده اصولگرای مجلس می‌گوید: به نظر من، حکومت برای برگزاری همه‌پرسی، مقاومتی ندارد، بلکه این مردم هستند که اصلاً اجازه این کار را نمی‌دهند و دوست ندارند این اتفاق بیفتد، چون موضوع اعتراضات فقط همین ظاهرش نیست، بلکه عده‌ای کم از معترضان، کارشان ریشه در براندازی اصل نظام دارد، در حالی که ریشه مردم با دین‌شان و عقل‌شان عجین شده و فرهنگ، وجود و زندگی مردم، مسلمانی است و همین مردم اجازه نمی‌دهند که دین و مکتب‌شان به خاطر بعضی پیشنهادات تغییر کند. حتی اگر بزرگان نظام هم این پیشنهاد را بدهند، مردم اجازه نمی‌دهند، چون مردم صاحب اصلی این انقلاب هستند

وی می‌گوید: رهبری ما، عادل است و حتی گفتند این راهپیمایی‌ها مثل ۲۲ بهمن، نشانه خالص‌ترین حمایت‌ها از اصل نظام و انقلاب است. در ۲۲ بهمن، تمام خیابان‌های تهران پر از جمعیت بود. چطور می‌شود این جمعیت را جمع کرد؟ اگر از معترضین که مثلاً حدود ۵۰ هزار نفر هستند هم بپرسید، می‌گویند با دین و انقلاب کاری ندارند، بلکه با عملکرد مسئولان مشکل دارند؛ با اختلاسگران و خیانتکاران به نظام مشکل دارند.

ذاکر می‌گوید: ما با معاندان که عوامل آمریکا و استکبار هستند، کاری نداریم. آن‌ها پول گرفته و علیه امنیت ما فعالیت می‌کنند، اما همین معترضان می‌گویند، ما انقلاب را دوست داریم و این انقلاب را امام آورده و ما خودمان انقلاب کردیم. پس موافق خاک و امنیت هستند، ولی از عملکرد نماینده، وزیر و کارمند ناراحت هستند و ما باید این‌ها را حل کنیم. انقلاب ما شبیه عدالت است و هیچ‌وقت به انقلاب بد نمی‌توان گفت. فطرت انسان، عدالت را دوست دارد، ما هم که فطرت خودمان را از دست نداده‌ایم /رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا