اخبار

مهار تورم و افزایش تولید، دستورکاری یک ساله نیست / باید از بی نتیجه بودن و پرهزینه بودن گشت ارشاد تجربه لازم گرفته شود

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که مهار تورم و افزایش تولید، مسئله‌ای است که نیازمند دستورکاری بلندمدت است و یک ساله تلاش برای رسیدن به آن کافی نیست. لذا، مجلس در سال پیش رو برنامه‌ریزی خود را بر اساس این مسئله و توجه خاص به آن، بهبود خواهد داد و در برنامه‌های توسعه‌ای آتی، به این موضوع توجه خواهد شد.

محمدباقر قالیباف امروز (سه شنبه- ۱۵ فروردین) در نطق پیش از دستور خود در نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مهمانی و بندگی خدا ماه مبارک رمضان اظهارکرد: این ماه فرصتی برای همه ماست تا رابطه نزدیک تری با خداوند متعال برقرار کنیم و از نعمت های معنوی این ماه و به طور خاص شبهای مبارک قدر بهره مند شویم.

وی افزود: #رهبر_معظم_انقلاب با نامگذاری امسال با عنوان مهار #تورم و رشد #تولید ، دو اولویت اصلی #برنامه_ریزی و اقدام در سال جاری را برای همه #مسئولان تعیین فرمودند. مجلس پیش از این در بسته تحول قوانین #اقتصادی و در فرآیند تصویب #بودجه ۱۴۰۲ به این امر توجه ویژه داشته است.

رئیس #مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یا اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اعطای مجوز به دولت جهت استفاده از کالابرگ الکترونیک برای حفظ قدرت خرید مردم در برابر تورم از جمله این موارد است.

مجلس در این راه با تمام توان در کنار دولت است و در صورت نیاز با قید فوریت آماده فراهم سازی زمینه‌های قانونی لازم و مورد نیاز دولت برای این دو امر مهم و اساسی و برای تحول در حکمرانی اقتصادی خواهد بود. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه متولیان این امر در طول سالیان طولانی با کم کاری و اقدامات کم اثر، بیشترین سهم را در دور شدن بخشی از جامعه از فرهنگ حجاب و عفاف دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازم است تاکید کنم همان طور که پیش از این نیز در جلسات مرتبط اعلام آمادگی شده است، در صورتی که متولیان مربوط از حیث کارشناسی کمبود قانونی احساس می‌کنند، مجلس آماده است هم در حوزه ایجابی و هم در حوزه سلبی در اسرع وقت قوانین لازم را تصویب کند. در اولویت بودن اقتصاد به این معنا نیست که ما نسبت به نظام اخلاقی جامعه که تاکنون حافظ کیان خانواده ایرانی بوده است و به طور خاص امر بسیار مهم عفاف و حجاب به بی عملی روی بیاوریم. /رکنا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا