اخبار

رئیس قوه قضائیه در جلسه‌ای وصیتنامه یک زندانی محکوم به اعدام را قرائت کرد

رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که اگر در حکمرانی و زندگی فردی خود، ضعف‌هایی داریم و شاهد برخی ناهنجاری‌ها هستیم، دلیل این امر کم‌توجهی به آموزه‌های قرآنی و دینی است.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه ، شب گذشته همزمان با دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و جمعی از قاریان ممتاز کشور برگزار شد.

رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در جریان این محفل نورانی، ضمن بیان نکاتی در باب عظمت و فضیلت #ماه_مبارک_رمضان ماه نزول قرآن، به جایگاه رفیع حافظان و قاریان قرآن در طول تاریخ اشاره کرد و بیان داشت: خداوند به ما توفیق دهد که شنونده، تدبّرکننده و عامل به دستورات و توصیه‌های قرآنی باشیم.

#رئیس_دستگاه_قضا تصریح کرد: اگر امروز در حکمرانی و زندگی فردی خود، ضعف‌هایی داریم و شاهد برخی ناهنجاری‌ها هستیم، دلیل این امر کم‌توجهی به آموزه‌های قرآنی و دینی است؛ هر چه در #مدیریت های خود و در زندگی فردی و اجتماعی خود ضعف داریم از آنجا ناشی می‌شود که قرآن را به طور کامل سرمشق قرار نداده‌ایم.

رئیس #عدلیه بیان داشت: اگر طالب سعادت توأمان دنیا و آخرت هستیم و می‌خواهیم #ملت قوی باشیم و بر آسیب‌های اجتماعی غلبه کنیم و در برابر شیطان‌صفتان استقامت و هوشیاری و تدبیر داشته باشیم و تحت‌تأثیر القائات آن‌ها قرار نگیریم و در جنگ ترکیبی دشمن شکست نخوریم، باید عامل به دستورات قرآنی و توصیه‌های امامین انقلاب باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن اشاره به توفیقات و پیشرفت‌های شگرفی که بعد از انقلاب اسلامی در حوزه ایجاد جامعه قرآنی و بسط فرهنگ قرآنی، حاصل شده، اظهار داشت: علی‌رغم اقدامات صورت گرفته و پیشرفت‌های حاصله در زمینه بسط فرهنگ و تربیت قرآنی در کشور، در این حوزه نیازمند کار و تلاش بیشتر هستیم؛ امروز وقتی پرونده‌های قضائی بویژه پرونده‌های کیفری را کالبدشکافی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ریشه بسیاری از این پرونده‌ها و جرایم به مسائل فرهنگی بازمی‌گردد.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: وقتی فرهنگ و تربیت قرآنی در جامعه فراگیر شود، آنگاه اثرات این امر در نوع سلوک افراد اجتماع، رفتارشان با یکدیگر و تقابل‌شان با شیطان‌صفتان، عیان و آشکار می‌گردد و نور قرآن و مسیر هدایت الهی بر همه زاوایای زندگی ما تابنده می‌شوند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به تحولی که انس با قرآن در فکر و زیست و جسم و روح انسان‌ها، حتی افراد خطاکار و مجرم ایجاد می‌کند، به قرائت وصیتنامه یک زندانی محکوم به اعدام پرداخت؛ این فرد مرتکب جرم سرقت مسلحانه شده بود و از تحصیلات و تربیت اجتماعی بالا برخوردار نبود، اما در زندان توفیق انس با قرآن را پیدا کرده و متحول شده بود. /رکنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا