آموزشیاخبار

منصور زندی نهاد موفق به ثبت رکورد قوی‌ترین حس چشایی قهوه جهان در کتاب رکوردهای گینس ۲۰۲۳ شد

کارشناس و مدرس قهوه که به تازگی موفق به ثبت رکورد قوی‌ترین حس چشایی قهوه جهان در کتاب رکوردهای گینس ۲۰۲۳ به نام یک ایرانی شده است، درصدد ساخت یک سازه بزرگ سنتی برای شکستن رکورد فعلی ۱۴ هزار و ۶۰۰ لیتری آیس کافی (Ice coffee) است

منصور زندی نهاد کارشناس و مدرس قهوه ایران موفق به ثبت رکورد قوی‌ترین حس چشایی قهوه جهان در کتاب رکوردهای گینس ۲۰۲۳ به نام خود شد و به طور حتم این رویداد یک افتخار بزرگ برای ایران و صنعت قهوه کشور محسوب می شود.

وی در مدت یک دقیقه توانست ۱۰ مورد از ۱۱ نوع #قهوه را با چشمان بسته و با استفاده از حس بویایی و چشایی به‌درستی تشخیص دهد و این رکورد را که پیش تر در اختیار یک آلمانی با تشخیص هشت طعم قرار داشت را بشکند.

رکورددار قوی‌ترین #حس_چشایی #قهوه جهان به دنبال شکستن رکورد آیس کافی دنیا

رکورددار قوی‌ترین حس چشایی #قهوه_جهان که متولد سال ۱۳۶۶ و اصالتا اردبیلی است، تحصیلکرده رشته هتلداری بوده و چند دوره قهرمان مسابقات داخلی و بین المللی و فینالیست مسابقات جهانی قهوه شده است.

زندی نهاد در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش  یکی از اهداف اصلی شکسن این #رکورد را به رخ کشیدن نام ایران و البته هوش و ذکاوت ایرانیان عنوان کرد و اظهار داشت: هدف دیگر من جلب توجه مردم کشور به سمت خواص قهوه و سوق دادن آنها به مصرف بیشتر این نوشیدنی مفید عنوان کرد.

وی در توضیح چگونگی ثبت رکورد قوی‌ترین حس چشایی قهوه جهان در کتاب رکوردهای گینس ۲۰۲۳ به نام خود و ایران گفت: در واقع با حضور داور گینس (به عنوان مرجع ثبت رکوردهای بین المللی) چند نوع قهوه فاقد هرگونه اسانس و طعم در مقابل شرکت کننده این مسابقه دم شده و فرد حاضر در رقابت باید با چشمان بسته، نت طعم های مختلف قهوه از جمله شکلاتی، کارامل، آجیلی، سوخته، انگور، طالبی و… را یکی یکی با حس چشایی و بویایی خود در حداقل زمان تشخیص داده و اعلام کند.

این کارشناس و مدرس قهوه با بیان اینکه ثبت رکورد حس چشایی قهوه با شرایط سختگیرانه ای برگزار می شود، افزود: حتی اگر در آن سالن محل برگزاری مسابقه، کوچک ترین صدایی شنیده شود، مسابقه قطع می شود چراکه ممکن است آن صدا یک نشانه گذاری برای رساندن طعم خاصی از قهوه به شرکت کننده باشد.

زندی نهاد در ادامه و در پاسخ به این سوال که چگونه به قهوه علاقمند شده است و به این درجه مهارت از شناسایی انواع قهوه رسیده است، تصریح کرد: در رشته هتلداری تحصیل کرده و از ۱۵ سالگی در بخش خانه‌داری یکی از هتل های تهران مشغول به کار بوده ام، هنگامی که درسم به اتمام رسید و از خدمت سربازی فارغ شدم به هتل بازگشتم و مدیر هتل محل جدید کارم را در کافی شاپ هتل تعیین کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا