اخبار

بعد از فیلترینگ میلیون ها شغل از دست رفته باید برای ساماندهی وضعیت اقتصادی رئیسی را به مجلس کشاند

جلال محمودزاده می‌گوید: با تاسف باید بگویم که در بعضی از امور، عملکرد دولت به گونه‌ای بوده که نه تنها پیشرفتی را تجربه نکرده‌ایم، بلکه به عقب هم رفته‌ایم. این نشان‌دهنده ناکارآمدی دولت است و مجلس برای ثبت در تاریخ، باید در این موضوع ورود پیدا کند.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد با انتقاد از عملکرد دولت سیزدهم می‌گوید: پیشنهاد اصلی من برای ساماندهی به این وضعیت اقتصادی بهم‌ریخته، کشاندن رییس جمهور به مجلس است تا از او بپرسیم و ایشان پاسخ بدهند و چنانچه قانع نشدیم، از اهرم‌های نظارتی دیگرمان استفاده کنیم؛ به هر حال رییس جمهور، رییس اجرایی کشور است و باید جوابگوی شرایط فعلی مملکت باشد.

نماینده مهاباد می‌گوید: حداقل ما در زمینه کنترل #اینترنت و مهار #پلتفرم_های_خارجی ، دست‌کم ۱۰ میلیون #شغل را از دست دادیم، یعنی با #محدودیت اینترنت و اجرای #طرح_صیانت ، قبل از ابلاغ مجلس و اجرای غیرقانونی آن، ۱۰ میلیون شغل در سطح کشور از دست رفت، یعنی در طول یک سال و نیم دولت آقای #رییسی به جای اینکه یک میلیون و نیم شغل ایجاد کنیم، هشت میلیون و نیم شغل را از دست دادیم. بر اساس آمار‌های موجود، دولت از شروع کار فقط ۳۰۰ هزار #مسکن ساخته است، یعنی شعار‌های #دولت کاملاً غیرعملی و برعکس بوده است.

#نماینده مهاباد می‌گوید: ما به نمایندگانی که همراه دولت هستند، احترام می‌گذاریم، اما تعدادی از نمایندگان هم هستند که اعتقاد به پرس‌وجو از رییس جمهور دارند. باید به دولت تلنگر زد و اگر این کار انجام نشود، خود نمایندگانی که در #مجلس هستند، برای انتخابات سال آینده باید جوابگوی مردم باشند.

او می‌گوید: حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که دولت پیشنهاد داد و مجلس تصویب کرد، یکی از خطا‌های دولت و مجلس بود، زیرا هنوز زیرساخت برای این کار آماده نشده بود. برنامه دولت این بود که درآمد حاصل از تفاوت بین قیمت ارز دولتی و آزاد به سمت تولیدکننده، مصرف‌کننده و خدمات برود، اما این کار اجرا نشد و به پرداخت مقداری یارانه نقدی اکتفا کرد که این موضوع نه تنها اثری در اقتصاد کشور نداشت، بلکه شاید باعث تورم نیز شد.

محمودزاده می‌گوید: انتظار داشتیم دولت از این محل درآمد، افزایش قیمت کالا‌های اساسی را جبران کند تا فشار بر سفره خانوارها با کالابرگ کم شود تا مردم با این قیمت‌های سرسام آور بتوانند گرانی را تحمل کنند، اما دولت این کار را نکرد. این یارانه‌هایی که دولت در حال پرداخت آن است ۱۰ درصد پولی نیست که از آزادسازی ارز به دست آورده است. دولت می‌توانست این درآمد کلان را به سمت تولید، صنعت و کمک به مصرف‌کننده ببرد، اما با پرداخت یارانه، تورم را افزایش داد./رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا