اخبار

۱۸ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: پلیس نمی‌گذارد که اقلیتی هنجارگریز، امنیت اکثریت قانون‌مدار را به مخاطره اندازند. واکنش پلیس در برابر هنجارشکنان و قانون ستیزان، مقابله قاطع، فوری و هدفمند است.

مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: بزرگترین شبکه‌ی خدمات اجتماعی در کشور به پلیس تعلق دارد زیرا که فلسفه وجودی شکل‌گیری این سازمان، خدمت بی‌منت به مردمان خوب کشورمان است؛ در همین راستا بیش از ۱۸ میلیون تماس با #سامانه_۱۱۰ #فوریت‌های_پلیسی برای درخواست کمک و راهنمایی صورت پذیرفته که این خود نشان از اعتماد مردم به خادمان خود در این سازمان بزرگ دارد و #پلیس را مرجعی مقبول و شایسته برای مشکلات و مراجعاتشان می‌دانند.

#منتظرالمهدی ادامه داد: مرزهای کشور کماکان زیر چتر نظارتی #پلیس مرزبانی مرزبانان کشورمان بوده و با افزایش گشت‌های ویژه دریایی، #هوایی و #زمینی از مرز تا مرکز، #امنیت جغرافیای کشور را تامین می کنند. همچنین دستگیری بیش از ۶۳۰ سوداگر مرگ و ۷۳ شرور ِ امنیت ستیز در عملیات های مرزبانی از اقدامات این یگان در سال گذشته است.

#سخنگوی_فراجا تصریح کرد: تقویت ناوگان شناور مرزبانی با افزایش هفتاد فروند شناور به دریابانی استان‌های مرزی ساحلی، افزایش ۱۹۶ دستگاه به ناوگان خودرویی و افزایش عِده و عُده مرزبانان، بخشی از فعالیت های پلیس مرزبانی است که بیش ‌از هشت هزار و ۷۷۵ کیلومتر مرز کشور را زیر چتر نظارت و کنترل خود دارند.

وی ادامه داد: : بی شک مرزهای ایران یکی از مرزهای امن جهان است؛ چرا که در همین راستا مرزبانان کشورمان در سال ۱۴۰۱ موفق شدند تا از خروج بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت جلوگیری کنند. مانع خارج شدن بیش از ۵۰ کیلوگرم طلا از کشور شوند و همچنین چند میلیون داروی مهم و حیاتی، حدود ۵۰ هزار راس دام قاچاق، سه میلیون و ۵۰۰ هزار ماده محترقه خطرناک را کشف و ضبط نمایند و در حین این عملیات‌ها، ۷۳ نفر شرورِ امنیت ستیز را به هلاکت برسانند.

منتظرالمهدی همراهی ۲۶ هزار پلیس راهور در سفرهای نوروزی امسال و شماره گذاری هشت میلیون فقره خودرو و موتورسیکلت و استفاده از نوبت دهی اینترنتی و صدور بیش از ۲ میلیون جلد گواهینامه رانندگی و موتور سیکلت را بخشی از عملکرد پلیس در سال جاری که گذشت عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با همت همه دستگاه های متولی از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی، راهداری و شهرداری‌ها، سه هزار و ۳۹۲ نقطه حادثه خیز برون شهری و حدود سه هزار نقطه حادثه خیز درون شهری شناسایی شده و با تمهیدات اندیشیده شده و صرف هزینه های متنابهی تاکنون بالغ بر ۲هزار و ۱۹۴ نقطه حادثه خیز درون شهری و برون شهری ترمیم شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا صدور پنج و نیم میلیون گذرنامه الکترونیک در طول سال ۱۴۰۱ را بخش دیگری از عملکرد پلیس عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات مسافرتی برای حدود چهار میلیون و ۵۰۰هزار مسافر خارجی وارد شده به کشور و بیش از ۹ میلیون مسافر ایرانی ورودی به ایران، نشان از کارآمدی و تلاش همکارانمان در پلیس گذرنامه و تسهیل امور اتباع داخلی و خارجی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا