آموزشیاخبار

حمل خودرو تا واحد آپارتمانی شخصی در یک آسمانخراش ۶۱ طبقه

با پیشرفت معماری بناها، علاوه بر مولفه‌های مهمی همچون پایداری، امنیت، زیبایی، مقوله آسایش و راحتی ساکنان هر روز پیشرفت جدیدی را تجربه می‌کند. یکی از اقدامات جدید در این حوزه افزودن بالابر خودرو به برج های بلند مرتبه برای حمل ماشین‌های شخصی به هر طبقه و واحد آن برج است.

چندی پیش، جزئیات پروژه ساخت یک آسمان‌خراش ۶۱ طبقه در ساحل میامی منتشر شد که دارای آسانسوری است که به ساکنان اجازه می‌دهد مستقیماً وسایل نقلیه را به داخل آپارتمان‌های شخصی در همه طبقات آن ببرند.

هر واحد از این #آسمان‌خراش ۲۲۸ متری دارای یک گاراژ برای #پارک سه یا چهار خودرو است که مستقیماً به آن متصل می‌شود که با یکی از چهار #آسانسور از طبقه همکف قابل دسترسی است.

#چارلز_سیگر مدیر این پروژه بزرگ می گوید: “ما مسئول فرآیند حمل و نقل وسیله نقلیه به ویژه در موارد نحوه برداشتن #ماشین و گذاشتن آن در گاراژ، عملکرد کلی آسانسور و ایمنی آن هستیم.

ویژگی منحصر به فرد این سیستم بالابر #خودرو این است که راننده و سرنشینان احتمالی را با ماشین خود به طبقه دلخواه آنها می برد و پس از ورود با کف گاراژ قفل می‌شود. در سطوح پایین‌تر، آسانسورها در شیشه محصور خواهند شد تا افراد داخل خودرو بتوانند فضاهای عمومی ساختمان را از طریق پنجره‌های وسایل نقلیه خود تماشا کنند.

خودروهای ساکنین دارای برچسب‌های شناسایی هوشمندی خواهند بود که از طریق یک سیستم اسکن ثبت می‌شوند. سپس این سیستم رانندگان را از طریق یک سری چراغ به آسانسور مناسب هدایت می کند که آنها را مستقیماً به آپارتمان خود حمل می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا