اخبار

اژه ای: زمین خورده ها و فاسدان را باید از هم تفکیک کنیم

اژه ای رئیس قوه قضائیه گفت: مسئله اقتصاد یک مسئله اولیه و ضروری برای حفظ کشور، تمامیت ارضی، تمامیت استقلال، امنیت و آرامش مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست با تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان که امروز(دوشنبه، ۱۵ اسفندماه) برگزار شد، با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان بخش‌های مختلف اقتصادی استان، اظهار کرد: برخی مسائل ارتباط مستقیمی با قوه قضائیه ندارد، اما ما وظیفه‌داریم حرف‌های شما را از نزدیک بشنویم با تمام وجود درک و به مسئولان منتقل کنیم.

اژه ای #رئیس_قوه_قضائیه با بیان این‌که «این باور در همه #مدیران و بخش‌ها نیست که باید تصدی‌گری #دولت را کاهش داد و واگذاری امور تا جای ممکن به مردم تسهیل شود»، گفت: تصدی‌گری دولت هنوز زیاد است و از ظرفیت‌های مردم کمتر استفاده می‌شود، اگرچه از اول #انقلاب تکیه بر مردم بوده، اما باید بیش از این به مردم پرداخت.

وی با تأکید بر این‌که «باید باور کنیم #تولید ثروت، تلاش و کوشش، کار فی‌نفسه ارزشمند و دارای قداست است»، تأکید کرد: اسلام از بیکاری، تنبلی، سستی و تکلف بر دیگران بدش می‌آید و کار و کوشش و جهاد و حرکت را تشویق می‌کند و بسیاری از این امور را از عبادت‌های بزرگ می‌داند.

وی ادامه داد: کار و تلاش و خلق ثروت به نفع مردم است، اما وقتی کشور ضعیف شود همه ضرر می‌کنند؛ بنابراین باید برای این موضوع اهمیت و ارزش قائل شویم، بر همین اساس است که #مقام_معظم_رهبری چند سال است شعارهای سال را تعیین می‌کنند و سیاست‌ها و اجراها و برنامه‌ها را جهت‌دهی می‌کنند.

محسنی اژه‌ای مسئله اقتصاد را یک مسئله اولیه و ضروری برای حفظ کشور، تمامیت ارضی، تمامیت استقلال، امنیت و آرامش مردم دانست و اظهار کرد: امروز دشمن می‌خواهد از طریق مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی و امنیت کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

اژه ای با بیان این‌که «مسائلی که از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد لوازمی دارد»، توضیح داد: امروز به قوانین و مقررات متناسب نیاز داریم و فعالان اقتصادی باید کمک کنند قوانین و مقررات متناسب با شرایط کنونی در تماس با مسئولان و مجموعه‌های ذی‌ربط مطرح و تدوین شود. همه کلیات را قبول داریم، اما چگونگی آن را باید کمک کنید.

رئیس قوه قضائیه همچنین بر اهمیت آشنا شدن با قوانین و مقررات تأکید و تصریح کرد: متصدیان بخش‌های مختلف می‌توانند فعالان هر بخش را با قوانین و مقررات آشنا کنند. اصناف، تشکیلات، اتحادیه‌ها هرکدام در این زمینه مسئول هستند. یکی از وظایف قوه قضاییه ارتقای آگاهی‌های مردم است اما ما نتوانسته‌ایم این وظیفه را کامل انجام دهیم و شما هم باید کمک کنید.

اژه ای: امروز کشاورزی، صنعت، خدمات و … با همدیگر ارتباطاتی دارند و همه با آرامش و قدرت خرید مردم ارتباط دارند، در حالی که اگر فقط به بخش خودمان نگاه و دیدمان را محدود کنیم بخشی از مشکلات موجود رفع نمی‌شود، پس باید همه را با هم ببینیم. اگر چنانچه این جامع‌نگری را نداشته باشیم و بخشی نگری باشد کارها جلو نمی‌رود. برای جامع‌نگری باید ارتباطات بیش از این باشد و با همدیگر همفکری و همراهی کنیم.

محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر این‌که «باید بین خطا، اشتباه و فساد تفکیک کنیم»، گفت: کسی که اشتباه می‌کند با کسی که عناد دارد و ظلم می‌کند باید فرق داشته باشد. اگر کسی زمین خورده باید او را بلند کنیم، نه اینکه ما هم به او لگد بزنیم یا رد شویم و بی‌اعتنا باشیم. اگر کسی شکست خورد و با مشکلات بازار مواجه شد باید به او کمک کنیم، اما اگر کسی فاسد است و تعدی و تجاوز می‌کند باید برخورد کنیم. هر صنفی خودش بهتر می‌داند چه کسی زمین‌خورده، اشتباه کرده و یا فاسد است و باید این‌ها را تفکیک کنیم.

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور، تأکید کرد: در این اغتشاشات دشمن چنان القا کرده بود که برای برخی افراد امر مشتبه شد و وقتی می‌گفتیم از اشتباه خود بر می‌گشتند و به اشتباه خود پی‌می‌بردند. مقام معظم رهبری کار بزرگی کردند و با فرمان عفو، به افراد امید دادند و نقشه دشمن را نقش بر آب کردند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر این‌که «ما می‌خواهیم به تولید و فعالان اقتصادی کمک کنیم»، گفت: قوه قضاییه می‌خواهد به تأمین سرمایه‌گذاری هرچه بالاتر کمک کند و امیدواریم فعالان اقتصادی هم به ما کمک کنند و همه احساس مسئولیت کرده و دست به دست هم دهیم تا مشکلات را رفع کنیم. /ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا