دانشجومعلم با همکاری دانشگاه فرهنگیان از مهر سال آتی جذب خواهند شد
رئیس دانشگاه تهران از انعقاد تفاهمنامهای با دانشگاه فرهنگیان به منظور ارتقاء وضعیت معلمان و دانشجویانی که میخواهند نقش معلمی را برعهده بگیرند خبر داد و گفت: از مهرماه سال آتی به صورت مشترک با دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان را طی فرایند مشترکی جذب میکنیم و امیدواریم بتوانیم از این طریق برای نظام تعلیم و تربیت کشور نقش آفرینی کنیم.
رئیس دانشگاه تهران از انعقاد تفاهمنامهای با دانشگاه فرهنگیان به منظور ارتقاء وضعیت معلمان و دانشجویانی که میخواهند نقش معلمی را برعهده بگیرند خبر داد و گفت: از مهرماه سال آتی به صورت مشترک با دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان را طی فرایند مشترکی جذب میکنیم و امیدواریم بتوانیم از این طریق برای نظام تعلیم و تربیت کشور نقش آفرینی کنیم.
به گزارش باش خبر وبه نقل از ایسنا، سیدمحمد مقیمی در “مراسم تجلیل از #دانشجومعلمان برتر و سرآمد دانشگاه #فرهنگیان” که در سالن همایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه توافقی با دانشگاه فرهنگیان در دست داریم که مراحل اجرایی شدنش را طی میکند گفت: #دانشگاه_تهران یک شراکت استراتژیک برای تربیت دانشجومعلمان خواهد داشت.
وی افزود: تفاهمنامه مذکور به منظور ارتقای وضعیت معلمان و دانشجویانی که میخواهند نقش معلمی را برعهده بگیرند اجرایی خواهد شد و ازمهرماه سال آتی به صورت مشترک با دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمانی را طی فرایند مشترکی جذب میکنیم و امیدواریم بتوانیم از این طریق برای نظام تعلیم و تربیت کشور نقش آفرینی کنیم.
رئیس دانشگاه #تهران با اشاره به اینکه آمادگی داریم ظرفیت دانشگاه تهران در خدمت هدف مقدس تربیت معلمان قرار بگیرد گفت: معتقدیم #مدرسه نقطه عزیمت تمدن نوین اسلامی است. هدف نهایی ما رسیدن به تمدن نوین اسلامی است که محقق نخواهد شد مگر آنکه معلمان صاحب صلاحیت را تربیت کنیم.
مقیمی ادامه داد: یکی از غفلت هایی که در پرورش معلمان و ایفای نقش آنها در #مدارس داشتیم این بوده که نقش علمی و تربیتی آنها را به صورت توامان ندیده ایم. گاهی ساختارهای مستقلی شکل میدهیم و هر بخش را جداگانه درنظر می گیریم در حالی که نقش تعلیمی و تربیتی آمیخته به همدیگر هستند و باید نقش معلم را ارتقاء دهیم.
وی تاکید کرد که اگر نقش تربیتی معلم بیشتر از نقش علمی نباشد، کمتر هم نیست. نقش معلمان در دنیای امروز نقش مربیگری است. حوادث اخیر نشان داد در انتقال این انتظارات به خوبی عمل نکردیم. انتظاراتی که برگرفته از فرهنگ غنی اسلامی است. اگر نتوانستیم در مقایسه با اثرگذاری فرهنگ غربی، توفیق داشته باشیم به این دلیل است که نتوانستیم از مهارت ها و ابزارهایی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم.