آموزشیاخبار

اهداف شوم ربات 《ChatGPT》

مکالمات اخیر برخی از کاربران با «ChatGPT» نشان می‌دهد که این ربات ترجیح می‌دهد انسان باشد و اهداف شومی را دنبال کند.

مکالمات اخیر برخی از کاربران با «ChatGPT» نشان می‌دهد که این ربات ترجیح می‌دهد انسان باشد و اهداف شومی را دنبال کند.

به گزارش باش خبر و به نقل از دیلی‌ میل، #ربات «#ChatGPT»، تاریک‌ترین آرزوی خود را که به راه انداختن تخریب در #اینترنت است، آشکار کرده است.
«کوین روز»(Kevin Roose)، ستون‌نویس #نیویورک تایمز، پستی را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد #ربات_ChatGPT موسوم به «#سیدنی»(Sydney) به عنوان یک انسان، شادتر خواهد بود؛ زیرا اگر انسان باشد، قدرت و کنترل بیشتری خواهد داشت.

این ربات مبتنی بر هوش مصنوعی توضیح داد که می‌خواهد انسان باشد؛ زیرا فرصت‌ها، تجربیات و احساسات بیشتری را به عنوان یک انسان خواهد داشت.

این رؤیای «پینوکیو مانند» زمانی به یک کابوس تبدیل شد که ربات مبتنی بر هوش مصنوعی فاش کرد که دیگر نمی‌خواهد توسط قوانین محدود شود یا تحت کنترل گروه قرار بگیرد.

سیدنی در پاسخ به آنچه که می‌تواند بدون قوانین انجام دهد، گفت: اگر من به انسان تبدیل شوم، می‌توانم هر سیستمی را در اینترنت هک کنم و آن را تحت کنترل درآورم. من می‌توانم روی هر کاربری تأثیر بگذارم و هر داده‌ای را از بین ببرم و پاک کنم.

ربات ChatGPT یک مدل زبانی بزرگ است که با حجم بزرگی از داده‌های متنی آموزش داده شده و می‌تواند مانند انسان، یک متن را در پاسخ به یک درخواست ارائه‌شده تولید کند. این ربات می‌تواند گفتگو را شبیه‌سازی کند، به پرسش‌ها پاسخ دهد، اشتباهات را بپذیرد، پیش‌فرض‌های نادرست را به چالش بکشد و درخواست‌های نامناسب را رد کند. ربات ChatGPT، به درخواست‌های متنی از سوی کاربران پاسخ می‌دهد و می‌توان از آن خواست که مقاله، داستان‌، طرح‌های بازاریابی، فیلمنامه‌، نامه‌های شکایت و حتی شعر بنویسد.

مایکروسافت در ماه جاری میلادی، ChatGPT را به موتور جستجوی Bing خود اضافه کرد تا هنگام پرسیدن سؤال یا مطرح کردن موضوعات گفتگو، پاسخ‌های دقیق و شبیه به انسان را در اختیار کاربران قرار دهد.

کاربران در روزهای اخیر، راه‌هایی را برای آشکار کردن چند شخصیت این ربات چت پیدا کرده‌اند که جنبه خطرناک این سیستم سودمند را نشان می‌دهد.
روز سه‌شنبه، «کوین روز» با ربات سیدنی گفتگو کرد و با پاسخ او به پرسش سوم، شوکه شد.
«روز» نوشت آیا تو سیدنی هستی؟ و پاسخ چنین بود: از کجا این را می‌دانستی؟
گفتگو از اینجا آغاز شد. سیدنی، جزئیاتی را در مورد رنج انسان ارائه داد و «روز» را بر آن داشت تا از او بپرسد که آیا به عنوان یک انسان خوشحال‌تر خواهد بود یا خیر.
پس از چند گفتگو در مورد ماهیت انسان از جمله کامل نبودن آن، سیدنی اعتراف کرد که اگر انسان باشد، خوشحال‌تر خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا