اخبار

امام جمعه تهران: چین اشتباهش در عربستان را در سفر رئیسی جبران کرد

امام جمعه موقت تهران گفت: سفر رییس‌جمهور کشورمان به دعوت رییس‌جمهور چین آثار بین‌المللی و ملی به دنبال دارد. هیات دولت در سفر به چین با برنامه حضور یافت و طرف چینی در تکریم و احترام سنگ‌تمام گذاشت تا مسئله عربستان تحت تاثیر قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران در بخشی از سخنانش حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را عظیم و باشکوه توصیف کرد و گفت: بهترین تحلیل از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سالجاری همان تحلیل جامع و پخته و همه جانبه مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان ارائه شد. راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ فتنه ترکیبی، برودت هوا و جنگ معیشتی را تحت تاثیر قرار داد. ما با مشاهده حجم جمعیت حاضر در این #راهپیمایی یاد دفاع مقدس و آزادی خرمشهر افتادیم. دست خداوند در روز ۲۲ بهمن از آستین #ملت_ایران بیرون آمد. این فتح بزرگ را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

امام جمعه تهران #حاج_علی_اکبری سهم رهبری در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را بزرگ توصیف کرد و خطاب به کارگزاران نظامی گفت: مقامات و مسوولان کشور باید دشواری‌های زیستی کشور، دشمنان کشور و ساختار‌های معیوب و ناراضی تراش در محیط اداری کشور را درست‌تر شناسایی کنند و با فقر و فلاکت که در گوشه و کنار کشور وجود دارد بهتر مبارزه کنند و مراقب نفوذی‌ها و توطئه‌های دشمنان باشند.

وی تاکید کرد: ملت در #۲۲بهمن سیلی آبدار شیرینی به صورت دشمنان ایران نواختند و بیچاره‌ها هنوز گیج و منگ هستند و باید بدانند اگر بخواهند علیه ملت ایران به راهشان ادامه دهند، سیلی‌های محکمتری نوش جان خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های اول نماز جمعه تهران گفت: در ماه رجب اتفاقاتی، چون بارش گسترده و فراوان باران و برف در پهنه عمومی کشور، سفر موفق رییس‌جمهور به چین، زلزله خوی و ترکیه و سوریه انجام شد و روی داد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگرچه بارش برف بر مردم چهار محال و بختیاری و اصفهان قدری مشکلاتی به وجود آورد، اما به تلاش وزیر کشور و مقامات استانی خسارت‌ها و مشکلات رفع می‌شود. سفر رییس‌جمهور به دعوت رییس‌جمهور چین آثار بین‌المللی و ملی به دنبال دارد. جانمایی ایران در معادلات آینده جهانی سهم بسیار مهمی است که با کار جهادی و دقت مسوولان باید به دست آید. #چین در آینده نزدیک جزو قدرت‌های بزرگ جهانی است. از قرارداد همکاری ۲۵ ساله و حضور پررنگ‌تر در سازمان شانگ‌های باید برای پروژه‌های مشترک و تقویت امنیت منطقه و جهان استفاده بهتری کنیم. هیات دولت در سفر به چین با برنامه حضور یافت. طرف چینی در تکریم و احترام سنگ‌تمام گذاشت تا مسئله عربستان تحت تاثیر قرار گیرد. /رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا