اخبار

دادستان کل کشور: نکته مهم عفو رهبری این است کسانی که کشته سازی کرده اند وخسارت زده اند عفو نخواهند شد

دادستان کل کشور بااشاره به عفو رهبری گفت: تفاوت این عفو با عفو های گذشته در این بود که علاوه بر محکومین عمدی، زندانیان حوادث اخیر را هم مشمول و حتی متهمین هم در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد.

به گزارش قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با حضور در مجموعه زندان مرکزی اصفهان از خوابگاه‌ها، کارگاه‌های بنیاد تعاون و اشتغال زندانیان در این زندان بازدید کرد.

وی با اشاره به عفو اعطایی رهبر انقلاب گفت: بنده به نوبه خود از #رهبر_انقلاب تشکر می کنم که در آستانه پیروزی بزرگ #انقلاب با این #عفو ، عیدی ارزشمندی را به ملت ایران و خصوصاٌ افرادی که در اثر اشتباه و غفلت گرفتار زندان شدند، به درخواست رئیس #قوه_قضاییه و مطالبات جامعی که شده بود، این لطف و محبت را ارائه فرمودند.

#دادستان_کل_کشور با اشاره به نوع عفو اعطا شده گفت:فرایند دادرسی که طی شود و جرم و هر فردی به اثبات برسد، به موجب قانون محکوم می شود و باید مجازات شود.وی ادامه داد: در #قانون_اساسی حق عفو به رهبری انقلاب داده شده که به درخواست رئیس قوه قضاییه با فرایندی که طی می شود؛ اگر مصلحت بدانند افراد مجرم و محکوم را عفو کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تفاوت این عفو با عفو های گذشته در این بود که علاوه بر محکومین عمدی، زندانیان حوادث اخیر را هم مشمول و حتی متهمین هم در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد.وی ضمن قدردانی از حضور خیرین در این آیین گفت: از همه کسانی که در طول سال در جهت کمک و مساعدت به محکومین در زندان ها تلاش می کنند، تشکر می کنم. دادستان کل کشور در ادامه سخنانش توصیه هایی نیز به جوانان بازداشت شده حوادث اخیر هم داشت و از آنها خواست تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرند، چرا که برای انسان تلخ است که جوانان به جای اینکه در دانشگاه یا کار باشند و چون سرمایه های کشور هستند، مورد غفلت قرار بگیرند.

منتظری ادامه داد: یک نکته مهم در عفو رهبری انقلاب این است که این افرادی که کشته سازی کرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و باید در پیشگاه قانون و مردم جوابگو باشند. منتظری گفت: دوست داریم کسی به زندان نیفتد اما اگر این اتفاق برای او رخ داد، زندان محلی برای آموزش او باشد. /عصرایران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا