اخبار

اخراج کردن با بهانه اسلامی کردن دانشگاه

گروه سیاسی: روزنامه آرمان ملی نوشت :روزگذشته سوسن صفاوردی خبر برکناریاش از دانشگاه آزاد را به »رویداد24 » داد. هفته گذشته خبری مبنی بر »بازنشستگی اجباری« چند تن از استادان دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی منتشر شد. طبق اطالعی که این استادان داده بودند، در حالیکه دروس آنها روی تابلوی دانشکده هم بوده، به آنها اعالم شده که برای تسویه حساب و انجام فرآیند پایان کار به دفتر اداری دانشکده مراجعه کنند.

سوسن صفاوردی، همسر محمدعلی رامین و مادرشوهر مهناز افشار است.

او روزگذشته گفت که: »ما 9 نفر استادی که حکم بازنشستگی را به بهانه سن بازنشستگی #تامین_اجتماعی ابلاغ کرده اند، بارها و بارها مورد تهمت قرار گرفتیم که#ضدانقلاب هستیم، عدم لحاظ حق التدریس در ترم جاری برای ما را نیز با همین ادله توجیه کردند. دانشگاه آزاد مدعی عمل پیرو چارچوبهای اخلاقی است اما باید این سوال از تصمیم گیران آن پرسیده شود اینکه 9 نفر را یکماه مانده به سال جدید تسویه کنند و به این فکر نکنند چندین ماه هم طول میکشد تا تامین اجتماعی #حقوق آنها را واریز کند و چگونه قرار است زندگی را سر کنند، با کدامیک از معیارهای اخلاقی قابل سنجش است؟ این حرکت کامال غیراخلاقی و غیرعلمی است.

اگر رئیس دانشکده فردی دلسوزی نسبت به این 9 استاد بود، حداقل زودتر به اساتید اطلاع میداد

که چنین اتفاقی در حال رخ دادن است!« صفاوردی با بیان اینکه در 4 – 5 ترم گذشته در دانشکده علوم سیاسی، شاهد کادرسازی وکادربندی بوده ایم، بیان داشت: طبق مصوبات ابتدا باید #اساتید #هیات_علمی ساعتهای موظفشان کامال پر شود و اگرخواهان حق التدریس هم هستند بازهم اولویت با هیاتهای علمی است، اما در دو سه سال گذشته سیاست ریاست جدید دانشکده، این رویه به شکلی چشمگیر اعمال شد که بیش از 15 نفر افراد خارج از دانشکده که حق التدریسی بودند به #دانشگاه می آمدند و بعضا دروس تخصصی ما را به آنها میدادند و با اظهار علنی رئیس دانشکده که تدریس باید توسط افراد انقلابی انجام شود. او توضیح داد: رئیس دانشکده بارها تاکید کرده افرادی که »انقلابی« هستند باید در این دانشکده تدریس کنند. حال اینکه منظور ایشان از انقلابی بودن چیست و ایشان بر چه مبنایی خود را مرجع ذیصالح برای تشخیص میزان انقالبی بودن اساتید میداند، مشخص نیست. قطعا ایشان باید در قبال ادعای خود پاسخگو باشند. وی در نهایت اشاره کرد که حقوقش 7تا 8 میلیون خواهد بود. /بهارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا