اخبار

حسین امیرعبداللهیان : ما از میز مذاکره فراری نیستیم

گروه سیاسی: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات با کشور دوست و برادر نیکاراگوئه ندارد.

#حسین_امیر_عبداللهیان  در دیدار با «دانیل اورتگا» رییس جمهور نیکاراگوئه در جریان سفر به این کشور آمریکای لاتین، در بخشی از سخنان خود با بیان این که ما پیشرفت و توسعه نیکاراگوئه را پیشرفت و توسعه ایران و منطقه می‌دانیم، گفت: #دونالد_ترامپ رییس جمهور سابق #آمریکا تلاش زیادی کرد که #صادرات_نفت ایران را در سایه تحریم به ادعای خودش به صفر برساند و ما در ایران تلاش کردیم #تحریم‌ ها را بی‌اثر کنیم.

این دیپلمات #جمهوری_اسلامی_ایران در این زمینه با اشاره به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: طرف آمریکایی همچنان پیگیر مذاکره و گفتگو با ایران است از جمله این که اصرار فراوانی برای #مذاکره مستقیم با ایران دارد.
وی خطاب به رییس جمهور نیکاراگوئه ادامه داد: شما اشاره کردید اهداف آمریکایی‌ها از مذاکره با ملت‌ها و دولت‌های مستقل چیست. ما در فرهنگ ایرانی و اسلامی هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده‌ایم و فاصله نگرفته‌ایم و در میز مذاکره با اقتدار، منطق و عزت، منافع ملی کشور را پیگیری کرده‌ایم.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود تصریح کرد: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات با کشور دوست و برادر نیکاراگوئه ندارد. مردم و دولت ایران با قدم‌های محکم در مسیر پیشرفت و استقلال کشور گام‌های قوی خود را برمی‌دارند. /بهارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا