اخبار

علی رغم فشار های آمریکا صادرات نفت ایران به طور چشمگیر افزایش داشت

خبرگزاری بلومبرگ آمریکایی دیروز در یک گزارش اذعان کرد که علی رغم فشار های آمریکا صادرات نفت ایران به طور چشمگیر افزایش داشت

این زمان، فرصت خوبی برای ایران است. با وجود عدم دستیابی تهران و واشنگتن به توافق هسته‌ای در شرایطی که فروش نفت کشور به‌دلیل وجود تحریم‌های گسترده و فشار حداکثری آمریکا‌، تحت‌الشعاع قرار گرفته و کشور در سال‌های اخیر با افزایش بی‌سابقه تحریم‌ها، دچار مشکلات عدیده‌ای برای فروش نفت و درآمد نفتی خود بود، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، اقدامات بسیاری برای فروش نفت انجام شده و طبق آمار رسمی نه‌تنها در فروش نفت رشد حاصل شد، بلکه تمرکز درآمدزایی تنها از راه فروش نفت نیز از بین رفته است.

دولت سیزدهم از همان ابتدای فعالیت خود همواره تاکید کرده که معیشت مردم را به تحریم‌ها و برجام گره نمی‌زند. بررسی کارنامه ۱۸ماهه این دولت نیز نشان می‌دهد که در این امر موفق بوده است.در همین رابطه خبرگزاری آمریکائی بلومبرگ روز گذشته در گزارشی اذعان کرد که به‌رغم فشار حداکثری آمریکا‌، صادرات نفت ایران افزایش چشمگیری داشته است.

اعتراف به ناتوانی واشنگتن برای مقابله با افزایش صادرات نفت ایران

بلومبرگ طی گزارشی بررسی کرده است که ایران با وجود اینکه تحت #تحریم ‌های شدید غرب قرار دارد، چگونه می‌تواند فروش نفت خود را افزایش دهد.

به نوشته این گزارش، در حالی که تمامی نگاه‌ها معطوف #روسیه است، یک کشور نفت‌خیز دیگر که تحت تحریم‌های غرب قرار دارد، بی‌سروصدا تولید خود را افزایش داده است و آن کشور ایران است.

افزایش تولید به همراه افزایش صادرات، دلیل دیگری است که قیمت #نفت_خام در اواخر سال گذشته تحت فشار قرار گرفت و با وجود بازگشایی در اقتصاد چین همچنان چندان بالا نمی‌رود.

با وجود اینکه فشار حداکثری به ایران ادامه دارد اما تهران به سرعت راه‌های جدیدی برای فروش نفت خود می‌یابد و #واشنگتن ، در بهترین حالت، ناتوان و در بد‌ترین حالت، تمایلی به توقف این جریان فروش رو به افزایش ندارد.

در سال گذشته، تولید #نفت ایران از کمترین رقم که در نیمه سال 2020 ثبت شد، تاکنون 40 درصد افزایش یافته است. /کیهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا