اخبار

رئیس سازمان سنجش: ادعاها در مورد تقلب در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲، صحت ندارد.

در واکنش به ادعاهایی اعم از تقلب در نوبت اول کنکور 1402 رئیس سازمان سنجش تاکید کرد که این ادعا ها صحت ندارد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ادعاهایی که در برخی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی در باره تقلب در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ مطرح می‌شود، صحت ندارد و قابل اعتنا نیست.

نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز (پنجشنبه، ۲۹ دی) در سراسر کشور آغاز شد. در حالیکه از مدتی قبل بحث بر سر قطع اینترنت برای جلوگیری از تقلب مطرح بود، همزمان با برگزاری این آزمون اینترنت تلفن‌های همراه همه اپراتورها در حوزه‌های امتحانی قطع شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در تبیین دلیل این امر در پاسخ به سوال خبرنگاران و هنگام بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی شریف گفت: یکی از راه های تقلب سر جلسه آزمون، عکس گرفتن از سئوالات با ابزارهای بسیار کوچک و فنی و با دقت بالا مانند ابزارهای جاسوسی است. این عکس ها با استفاده از اینترنت به خارج از جلسه آزمون ارسال می شود. این ابزار عکاسی حتی با دستگاه ایکس ری قابل تشخیص نیست، همچنین نمی توان با استفاده از پارازیت یا دستگاه جمر (مسدود کننده سیگنال) مانع از ارسال عکس شد.

عبدالرسول پورعباس افزود: برای این دوره از آزمون سراسری ما ۲۸۰۰ دستگاه سیگنال یاب (آشکارساز) در حوزه های مختلف داریم، ولی حتی این دستگاه ها هم ۴ تا ۵ دقیقه طول می‌کشد تا سیگنال را تشخیص دهند در حالیکه برخی از این دستگاه‌های شبه‌جاسوسی که برای تقلب در کنکور استفاده شده است، به دلیل اینکه خودکار و هوشمند است عکس (از سئوالات) را سریع و در لحظه و با زدن یک دکمه ارسال می‌کند.

با وجود این اقدامات و تلاش برای جلوگیری از تقلب، هنوز ساعاتی از آغاز برگزاری کنکور گروه آزمایشی تجربی نگذشته بود که برخی شبکه‌ها در فضای مجازی از تقلب در کنکور با گرفتن عکس از دفترچه‌ سوالات آزمون گروه علوم تجربی خبر دادند. تصاویری که قابل راستی‌آزمایی یا تایید هم نیست. /جماران

#کنکور #کنکور1402 #تقلب #سازمان_سنجش #رئیس_سازمان_سنجش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا