شهر و شورا -1

برگزاری نشست تخصصی امروز و فردای ترافیک تبریز به همت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز با حضور اعضا شورا

نشست تخصصی امروز و فردای ترافیک تبریز به همت مرکز پژوهش‌های این شورا در تالار حرکت سازمان ترافیک شهرداری برگزار شد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، نشست تخصصی امروز و فردای ترافیک تبریز به همت مرکز پژوهش‌های این شورا در تالار حرکت سازمان ترافیک شهرداری برگزار شد.

روح اله رشیدی، رئیس مرکز پژوهش‌های #شورای اسلامی شهر #تبریز در ابتدای این نشست تخصصی اظهار داشت: موضوع تقریباً بدیهی به نظر می‌رسد اما زاویه دیدی که پیشنهاد کرده‌ایم عزیزان در این نشست به آن توجه کنند، این است که نگاه کمی متمایز و متفاوت‌تر از مشهورات رایج در تحلیل #عوامل_ترافیکی #تبریز باشد و طراحی عناوین ارائه‌ها نیز این‌گونه بوده است.

وی افزود: عوامل مؤثر در تشدید #ترافیک #تبریز به عوامل خرد و عوامل کلان دسته‌بندی می‌شوند و معمولاً نگاه‌ها متوجه عوامل خرد است که معمولاً عوامل مربوط به #شهروندان، حضور راهنمایی و رانندگی و… است اما از مباحث کلان و ساختاری غافل بوده‌ایم. در همین خصوص سعی کرده‌ایم ارائه‌ها در این نشست تخصصی به سمت مسائل کلان برود تا بتوانیم در سیاست‌گذاری و ساختارها تأثیر بگذاریم چرا که اگر قرار بود تأکید بر مسائل خرد تاکنون اثر بگذارد، طبیعتاً به نتیجه رسیده بودیم.

رشیدی ادامه داد: شاید چند سال قبل می‌گفتیم با افزایش فعالیت راهنمایی و رانندگی و فرهنگ‌سازی می‌توان به رفع ترافیک امیدوار بود، اما با توجه به اینکه امروز ترافیک در تمام نقاط شهر تشدید شده، بایستی نگاه کلان‌تری به موضوع داشته باشیم تا بتوانیم به حل رفع وضعیت فعلی ترافیک در تبریز کمک کنیم.

در ادامه این همایش، سیروس حیدر ریحانی، عضو هیئت عملی ‌دانشگاه آزاد اسلامی تبریز توضیحاتی در خصوص تأثیر پروژه‌های عمرانی حوزه ترافیک (تقاطع غیرهمسطح) در مدیریت ترافیک شهری ارائه کرد.

صابر محمدپور، دانشیار گروه شهرسازی دانشگاه گیلان نیز مباحثی را با موضوع تأثیر سیاست‌های شهرسازی بر تشدید ترافیک تبریز مطرح نمود. چهارمین ارائه در این همایش تخصصی نیز در چهارمین محور نشست تخصصی امروز و فردای ترافیک تبریز با عنوان “تأثیر سیاست‌ها و مقررات معطوف به پراکنش صنوف و مشاغل شهری در تشدید مسئله ترافیک” علی خلیلی، کارشناس ارشد حقوق عمومی ارائه شد.

لازم به ذکر است در این همایش محمدحسن اسوتچی، غلامرضا احمدی و روح اله رشیدی، از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا