شهر و شورا -1

در جلسه امروز شورای شهر تبریز ماجرای جذب نیرو در مترو و بیانیه مدیران چه بود ‌؟

جلسه امروز شورای شهر تبریز با گزارش حسابرسی سازمان فضای سبز، سخنرانی میان دستور عضو شورا به پایان رسید

به گزارش باش خبر وبه نقل از آناج، جلسه امروز شورای شهر تبریز با بررسی گزارش‌ حسابرسی سالهای ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ سازمان پارک‌ها و فضای سبز آغاز شد که اکبر امجدی در این خصوص اظهار داشت: درباره حساب‌های راکد تنها بانک شهر با ما همکاری کرده اما از دیگر بانک‌ها هم پیگیر هستیم، به طور مثال در یک بانک از سال ۶۵ حساب داشته‌ایم و از سال ۸۵ دیگر از این حساب استفاده نشده اما برای تسویه هم نرفته‌ایم.

عرب زاده، حسابرس مالی این سازمان هم گفت: شفافیت لازم درباره #املاک و #زمین‌ها موجود نیست، به همین دلیل نمی‌توان اظهار نظر درستی انجام داد.

در نهایت این دستور جلسه با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

#باغبان نماینده شورا در کمیته حفاظت و احیای بناهای تاریخی

دستور جلسه بعدی بررسی نامه مدیر کل راه و #شهرسازی استان در خصوص انتخاب نماینده ثابت و #متخصص_شورا جهت شرکت در جلسات کمیته استانی راهبری طرح ویژه حفاظت و احیا بافت تاریخی _ فرهنگی شهر تبریز بود که فریدون بابایی اقدم در این باره گفت: در فرآیند تهیه طرح بناست میراث فرهنگی بخشی از کار را انجام دهد نه اینکه خودش طرح بدهد که این اتفاق بسیار خوبی است.

با رای اعضا علیرضا نوای باغبان به عنوان نماینده شورا در جلسات کمیته طرح حفاظت از آثار تاریخی انتخاب شد.

دستور جلسه سوم بررسی انتخاب حسابرسان سال ۱۴۰۱ شهرداری، سازمان ها و شرکت های وابسته به آن بود که با رای اکثریت آرا ترکیب پیشنهادی حسابرسان به تصویب رسید.

مدیران #مترو کبوتران حرمشان!

دستور جلسه بعدی سخنرانی میان دستور روح الله دهقان‌نژاد بود که وی در این باره اظهار داشت: درباره ترافیک شهر نامه‌ای نوشته‌ایم که شهرداری پاسخ داد که با علم و تخصص راه مردم مسدود شده است!

وی ادامه داد: درباره جذب در مترو کسی جوابی به من نداد، جالب است که شهرداری تا زمانی که موضوعی رسانه‌ای نشده جوابی نمی‌دهد اما بعد از رسانه‌ای شدن جواب‌هایی می‌دهند. اگر بنا باشد که جواب نامه‌های ما داده نشود دیگر جزئیات کمیسیون تحقیق و نظارت را محرمانه نگه نمی‌داریم.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه مترو در قبال سوال‌های من خود را پاسخگو نمی‌داند اما به رسانه‌ها بیانیه می‌دهد، گفت: در سراسر بیانیه مترو فقط خودستایی دیده می‌شود، در این بیانیه کار خود را جهادی اعلام کرده اند هر روز یک متر کار کردن، کار جهادی است؟

وی ادامه داد: جوک این بیانیه این است که نوشته‌اند سازمان هیچ دخالتی در نحوه جذب و به کارگیری افراد دخالت ندارد و پیمانکار مسئول است، یعنی شهرداری در هیچ جایی برای به کارگیری نیروهایش اختیار ندارد؟

دهقان‌نژاد با بیان اینکه تعدادی از آبان ماه جذب شده‌اند، عنوان کرد: مدیران و کبوتران حرم‌شان بهتر است به جای اینکه وقتشان را صرف توهین به من در فضای مجازی کنند، اگر به کار خود رسیده بودند وضعیت مترو اینگونه نبود. اگر این وضع ادامه پیدا کند همه چیز را آشکارا اعلام می‌کنم تا ببینیم من منافع شخصی دارم یا این افراد

خواهرخواندگی و دردسرهای آن

دستور جلسه ششم بررسی طرح اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص طرح ایجاد دبیرخانه مستقل شهرهای خواهر خوانده تبریز که دهقان نژاد در این خصوص گفت: با ۹ شهر خواهر خوانده هستیم و باید از این شهرها بهره برداری داشته باشیم، باید ببینیم وقتی با یک شهر خواهر خوانده می‌شویم برای ما چه منفعتی خواهد داشت؟

وی ادامه داد: باید دبیرخانه در رابطه با خواهر خواندگی شهر ها پیشنهاد بدهد.

هوشیار، شهردار تبریز هم عنوان کرد: یکی از شاخص‌های مدیریت شهری خواهر خواندگی می‌باشد و محتوای آن فرهنگی است و در تمامی کشور ها اینگونه و کسی داشته‌هایش را به اشتراک نمی‌گذارد.

علیرضا نوای باغبان هم در این خصوص اظهار داشت: پیشنهاد میکنم این دستور جلسه دوباره بررسی شده و هدفمند شود.

دهقان نژاد در پاسخ شهردار تبریز ابراز داشت: اظهارات آقای شهردار را قبول نمی‌کنم اگر قرار باشد موضوعات فرهنگی باشد، هفته فرهنگی اکتفا می‌کند.

وی ادامه داد: می توانیم تمامی سیاست‌ها را در شهرهای خواهر خوانده مطرح کنیم

در نهایت قرار شد این دستور جلسه به کمسیون ارسال شده و بررسی‌های بیشتری در این مورد انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا