اخبار

اجرای پویش مردمی کودکان سایبری در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از اجرای پویش کودکان سایبری برای سومین سال متوالی در استان خبر داد.گفت: این پویش 24 دی ماه آغاز می شود و تا 29 همین ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از اجرای پویش کودکان سایبری برای سومین سال متوالی در استان خبر داد.گفت: این پویش 24 دی ماه آغاز می شود و تا 29 همین ماه ادامه خواهد داشت.

سرهنگ محسن محمودی، پنجشنبه 22 دیماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: امروزه #کودکان و #نوجوانان با حضور در #فضای_مجازی امکان مواجهه با انواع خطرات و تهدیدات هستند به همین دلیل والدین و کارشناسان امر آموزش در #مدارس باید توجه ویژه‌ای به کودکان در #فضای_آنلاین داشته باشند تا با ارائه آموزشهای لازم آنان را از هرگونه خطر احتمالی دور نگه دارند.

وی افزود: تمامی سنین به خصوص افراد کم سن و سال باید سواد و مهارت استفاده صحیح و درست از فضای مجازی را داشته باشند و هرچقدر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این خصوص ایجاد شود شاهد آسیب های کمتری در افراد به خصوص کودکان خواهیم بود که اجرای پویش کودکان سایبری و توجه خانواده ها و افراد به این پویش می‌تواند بسیار مهم و ارزشمند باشد.

رئیس #پلیس_فتا آذربایجان شرقی بیان داشت: ارتقاء سطح #دانش و مهارت استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و راهکارهای اثربخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا به منظور بهره مندی بیشتر از فرصتها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و کودکان،پیشگیری از آسیب های ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی برای کودکان و ارتقاء سطح دانش و مهارت استفاده مناسب از #شبکه های_اجتماعی از اهداف این پویش است.

وی با بیان اینکه پلیس فتا حامی #کودکان در فضای مجازی است افزود: کودکان برای استفاده از فضای مجازی باید دانش و مهارتهای لازم را کسب کنند و تمام متولیان امر در این خصوص همکاری لازم را داشته و حساسیت اجتماعی نسبت به وضعیت کودکان در فضای مجازی افزایش یابد تا کودکان با شناخت درستی از این فضا گرفتار آسیب ها نشوند.

سرهنگ محمودی به تمامی والدین توصیه کرد: درباره اینترنت و سایت های مورد علاقه فرزندان خود مطالعه کرده و راه های ارتباطی جدید را یاد بگیرند، همچنین با فرزندان در زمینه امنیت و اهمیت حفظ آن در فضای مجازی و اینترنت صحبت کنند.

وی اضافه کرد: والدین تلاش کنند اطلاعات خود را در مورد فضای مجازی و فناوری های جدید به روز نگه داشته و حتما کودکان خود را در فضای مجازی تنها نگذارند.

رئیس پلیس فتا در آذربایجان شرقی گفت: هموطنان می توانند برای بهره برداری از محتواهای تولید شده در تمامی حوزه های سایبری بخصوص مطالب تولید شده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و در شبکه شاد به نشانی shad.ir/policefata مراجعه و با همراهی این پلیس در این پویش حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا