شهر و شورا -1

بررسی پیشنهادات بودجه‌ای حوزه عمرانی برای سال ۱۴۰۲

پیشنهادات بودجه‌ای حوزه عمرانی برای سال ۱۴۰۲ در پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیشنهادات بودجه‌ای حوزه عمرانی برای سال ۱۴۰۲ در پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش باش خبر وبه نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، جلسه فوق‌العاده کمیسیون #عمران، حمل‌ونقل و #ترافیک با حضور یاسین بجانی، فریدون بابایی اقدم، احد صادقی، حجت‌الاسلام رسول برگی، علی نوای باغبان، یعقوب هوشیار، معاون فنی و عمرانی شهرداری، سرپرست شرکت #اتوبوس‌رانی تبریز و حومه و کارشناسان این کمیسیون ظهر امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.

یاسین بجانی، رئیس کمیسیون عمران، #حمل‌ونقل و #ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: دستور جلسه امروز مربوط به بررسی پیشنهادات بودجه‌ای #حوزه_عمرانی برای سال ۱۴۰۲ بوده که در این خصوص گزارش‌هایی از سوی معاونت عمرانی شهرداری استماع خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل بودجه‌بندی هستیم خواستیم یک سری مطالبات و پیگیری‌هایی که وجود دارد را مطرح کرده و مروری به سیاست‌گذاری‌های کمیسیون داشته باشیم تا خواسته شهروندان در سال آینده را اجرایی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: روز شنبه جلسه فوق‌العاده‌ای برای کمیسیون ترتیب داده بودیم که به دنبال آن مصوباتی در حوزه عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک داشته‌ایم که آن‌ها را بازگو خواهم کرد.

بجانی با بیان اینکه شهر تبریز طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک ندارد، اذعان کرد: در حال حاضر اکثر کلان‌شهرهای کشور دومین یا سومین طرح جامع خود را تهیه و تدوین می‌کنند ولی ما در این راستا از غافله عقب مانده‌ایم و طرح چنینی نداریم.

وی از تهیه و تدوین طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تبریز خبر داده و افزود: ترافیک شهر تبریز ماحصل چندین سال مدیریت ناکارآمد بوده که به چنین وضعیتی دچار شده است، ما اکنون با تدوین این طرح می‌خواهیم اقدامات مؤثری برای شهر انجام دهیم تا برای آیندگان به یادگار بماند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در جلسه فوق‌العاده در خصوص دوربین‌های ترافیکی هم مباحثی مطرح شد، طبق آمار و گزارش‌های ارائه‌شده دریافتیم که وضعیت این حوزه هم خوب نبوده و باید اقدامات اساسی در این راستا انجام گیرد.

بجانی با بیان اینکه ما اگر بخواهیم به سمت شهر هوشمند گام برداریم حتماً در بحث هوشمند سازی باید اقدامات اساسی در نظر بگریم، ادامه داد: باید موضوع فیبر نوری را هم جدی بگیریم تا بتوانیم در بحث ترافیک با کنترل مواجه شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: موضوع دیگر مربوط به همکاری پلیس در راستای مسائل ترافیکی بوده که باید در این راستا تفاهم‌نامه‌ای که چندین وقت است آن را پیگیری می‌کنیم سریعاً تعیین تکلیف شود تا به صورت جدی این همکاری شروع شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز بر به سازی معابر و آسفالت‌ریزی آن تأکید کرده و گفت: به سازی معابر و اسفالت معابر هم از سری مصوبات جلسه کمیسیون بود که از سوی شهروندان در این خصوص گلایه می‌شود، ازاین‌رو لازم است موضوع هم بررسی‌شده و هم به صورت اساسی لکه‌گیری شود.

بجانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی اعضای شورای شهر تبریز مربوط به بحث مسیر گشایی ۴۲ متری بوده که لازم است این پروژه در سال آینده تمام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا