اخبار

گام‌خطرناک غرب علیه ایران و تکرار لیبی

روی کار آمدن سید ابراهیم رییسی در شرایطی اتفاق افتاد که تهران شانسی طلایی برای بازگشت به برجام، ترمیم روابط با غرب و رفع تحریم‌ها را پیش روی خود می‌دید، اما دولت سیزدهم ترجیح داد اولویت خود را تقویت روابط با همسایگان اعلام کرده و مسیر متفاوتی را از دولت‌های یازدهم و دوازدهم دنبال کند. اکنون یک سال و نیم پس از آغاز به کار دولت، نتیجه به دست آمده نتیجه‌ای قابل دفاع نیست.

در جهان فشار‌های بین‌المللی علیه تهران افزایش پیدا کرده، بیم منزوی شدن دوباره ایران می‌رود و در منطقه نیز دستاورد چشمگیری در زمینه سیاست خارجی به دست نیامده.

مساله به اولویت‌های #سیاست_خارجی و نتایج آن بازمی‌گردد. سیاست خارجی ما باعث شده با مشکلات بسیاری در داخل نظیر تورم، بیکاری و گرانی و بسیاری از مشکلات داخلی دیگر مواجه باشیم. تحرکات برای منزوی ساختن ایران هم به‌شدت در جهان افزایش پیدا کرده. اقداماتی که علیه ایران انجام می‌گیرد به ویژه از سوی #کشور‌های غرب به اندازه‌ای شدید است که عملا دیگر کشور‌ها تمایلی به برقراری رابطه با #ایران و دخیل کردن ایران در روند‌ها ندارند. یک کشور زمانی که می‌خواهد نفوذ و بازیگری مناسب داشته باشد باید حداقلی از روابط عادی را با کشور‌های دنیا داشته باشد.
واقعا برداشت من این است گام‌هایی که از سوی کشور‌های غربی برداشته می‌شود گام‌های خطرناک و جنگ‌طلبانه‌ای است که پیش‌تر در آستانه حمله به یوگسلاوی، حمله به افغانستان و حمله به لیبی برداشته شده بود. تبلیغات غربی‌ها دقیقا مشابه همان زمان است؛ آن‌ها از یک سو در حال توجیه افکار عمومی جهان هستند و از سوی دیگر وضعیت را به نحوی پیش می‌برند که اذهان را در داخل کشور برای بروز چنین شرایطی آماده کنند. این مساله به اتفاقات بسیار شومی می‌تواند منجر شود. ما برای اینکه بتوانیم حق خود را در منطقه و جهان بگیریم باید و باید #منافع_ملی_ایران را در اولویت قرار دهیم. /بهارنیوز

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا