اخبار

حوزه هنر، حوزه اجبار نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر مقوله‌ای نیست که با اجبار بشود کاری کرد وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد تسهیل‌گری است. ما وظیفه داریم موانع را برای اجراهای هنری از بین ببریم.

محمدمهدی اسماعیلی درباره اینکه مطرح می‌شود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان را برای حضور در فعالیت‌های هنری ملزم کرده است، گفت: هنر مقوله‌ای نیست که با اجبار بشود کاری کرد وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد تسهیل‌گری است. ما وظیفه داریم موانع را برای اجراهای هنری از بین ببریم و این وظیفه ماست؛ ما که کاری انجام نمی‌دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ممکن است کسی بیاید بگوید وزارت فرهنگ مجوز نمی‌دهد، تا به حال انتقادها از ما چه بوده است؟ می‌گفتند وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز نمی‌دهد و سخت‌گیری در دادن مجوز می‌کند. در حال حاضر هم این امر را تسهیل کردیم، یک عده‌ای خوششان نمی‌آید؛ چون دوست دارند تصویر ایران و تصویر نظام حکمرانی فرهنگی کشور را یک تصویر بسته نشان دهند.

وی افزود: عده‌ای مشاهده می‌کنند دولت انقلابی سر کار آمده و بیشترین تسهیل را برای هنر و هنرمندان قائل است و با این مسئله مخالفت می‌کنند، و اِلا ما مسئله‌ای غیر از این نداریم. / ایلنا

#محمدمهدی_اسماعیلی #هنر #صداوسیما #وزیر_فرهنگ_و_ارشاد_اسلامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا