اخبار

آلمان کیوسک‌های تلفن عمومی را بعد از ۱۴۲ سال جمع‌آوری می‌کند

افرادی که حس نوستالژیک نسبت به کیوسک‌های تلفن عمومی دارند می‌توانند باجه‌های تلفن عمومی استفاده‌ شده را با قیمتی حدود ۵۰۰ یورو خریداری کنند.

افرادی که حس نوستالژیک نسبت به کیوسک‌های تلفن عمومی دارند می‌توانند باجه‌های تلفن عمومی استفاده‌ شده را با قیمتی حدود ۵۰۰ یورو خریداری کنند.

بعد از ۱۴۲ سال فعالیت، #شرکت€مخابراتی دویچه تلکام #آلمان خبر جمع‌آوری #کیوسک‌های_تلفن_عمومی را در سراسر کشور اعلام کرد. در حال حاضر، ۱۲۰۰۰ باجه تلفن عمومی فعال است. با این وجود، از امروز این شرکت #پرداخت از طریق سیستم سکه‌ای را غیر فعال می‌کند و مردم فقط با استفاده از کارت تلفن می‌توانند از آنها استفاده کنند.

لازم به توضیح است که این کارکرد کیوسک‌های تلفن عمومی در بهمن ماه سالجاری نیز به اتمام می‌رسد. شرکت دویچه تلکام قرار است حداقل تا سال ۲۰۲۵ آخرین کیوسک‌ها را نیز جمع‌آوری کند. این شرکت اعلام کرده است که ۳۰۰۰ باجه جمع آوری شده را با حفظ کاربری به دکل‌های مخابراتی با آنتن‌های کوچک برای تقویت پوشش موبایل تبدیل خواهد کرد.

این شرکت از سال ۲۰۲۱ با توجه به قانون مخابرات‌ها مبنی بر خاتمه دادن به تلفن‌های عمومی تصمیم گرفته است خبر جمع‌آوری کیوسک‌های تلفن عمومی را در سراسر کشور اعلام کند. این بدین خاطر است که اکثر مردم از موبایل استفاده می‌کنند و تماس‌های اضطراری با استفاده از آنها راحتتر است.
اولین کیوسک تلفن عمومی در آلمان در سال ۱۸۸۱ در شهر برلین شروع به کار کرد. در سالهای بعدی نخستین شرکت ارائه‌دهنده خدمات و سرویس‌های تلفن همراه در کشور آلمان دویچه باندزپست the Bundespost بود که بین سالهای ۱۹۴۷ و ۱۹۹۴ مدیریت کیوسک‌های تلفن همراه را بر عهده داشت، بطوریکه وجه تمایز این کیوسک‌ها رنگ زرد آنها بود.

اوج محبوبیت این باجه‌ها در اواسط دهه ۱۹۹۰ بود زمانی که در هر ایستگاهی، مناطق مسکونی و حتی در کنار جنگل‌ها به راحتی قابل دسترس بودند. وقتی شرکت مخابراتی دویچه تلکام آلمان مدیریت را از شرکت دویچه باندزپست بر عهده گرفت ۱۶۰۰۰۰ باجه تلفن عمومی را مدیریت می‌کرد.

علاوه بر این، به گزارش Tagesschau، این کیوسک‌ها مصرف انرژی بالایی دارند بطوریکه هر کیوسک بین ۵۰۰ و ۱۲۵۰ کیلووات ساعت انرژی درهر سال مصرف می‌کند.

نوستالژی

علاقه نوستالژیک وافری به کیوسک‌های تلفن همراه قدیمی ازجمله کیوسک‌های موزه‌ها مانند موزه ارتباطات در فرانکفورت در بین مردم وجود دارد. در حال حاضر، این کیوسک‌های تلفن اغلب به عنوان مبلمان شهری، قفسه‌های کتاب، استودیوهای کوچک ضبط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مردم می‌توانند این کیوسک‌های تلفن همراه قدیمی را که نوعی نوستالژی به حساب می‌آیند با قیمتی در حدود ۵۰۰ یورو از شرکت شرکت مخابراتی دویچه تلکام بخرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا