اخبار

اوکراین پیشنهاد آتش‌بس روسیه را رد کرد

کی‌یف پیشنهاد مسکو برای برقراری آتش‌بس موقت به مناسبت کریسمس مسیحیان ارتدوکس را نپذیرفت و اعلام کرد تا وقتی روسیه نیروهایش را از اوکراین خارج نکرده، آتش‌بسی در کار نخواهد بود

کی‌یف پیشنهاد مسکو برای برقراری آتش‌بس موقت به مناسبت کریسمس مسیحیان ارتدوکس را نپذیرفت و اعلام کرد تا وقتی روسیه نیروهایش را از اوکراین خارج نکرده، آتش‌بسی در کار نخواهد بود.

به گزارش باش خبر ، به نقل از شبکه خبری الجزیره، پس از درخواست اسقف کریل یکم، رهبر کلیسای ارتدوکس #روسیه برای برقراری #آتش‌بس در شب و روز کریسمس مسیحیان ارتدوکس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری #روسیه دستور داد که از ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه تا ساعت ۲۴ چهارشنبه (به وقت مسکو) آتش‌بس اعلام شود.

او همچنین طرف #اوکراینی را به اعلام آتش‌بس دعوت کرد، زیرا جمعیت زیادی از مردم مناطق مناقشه مسیحیان ارتدوکس هستند که #کریسمس را در ۶ و ۷ ژانویه جشن می‌گیرند.

اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: روسیه می‌خواهد از این #آتش‌_بس برای متوقف کردن پیشروی‌های نیروهای اوکراینی در منطقه دونباس استفاده کرده و تجهیزات بیشتری به آنجا بفرستد.

یک مقام ارشد اوکراینی هم به سرعت این پیشنهاد را رد کرد و گفت که تا وقتی نیروهای روسیه مناطق اشغالی اوکراین را ترک نکنند، آتش‌بس در کار نخواهد بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری #آمریکا هم پیش‌تر این پیشنهاد پوتین را پوششی برای یافتن فضای تنفس در این جنگ ۱۰ ماهه دانست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا