اخبار

طرح ۵ میلیون سؤال در شاد طی ۲ هفته/ «اسلایم»؛ بیشترین پرسمان دبستانی‌ها

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در دو هفته گذشته ۵ میلیون سؤال در شاد پرسیده شده است. چنانکه با کمک این برنامه مشخص شده است که از یک سال گذشته تاکنون کلمه «اسلایم» برای دانش‌آموزان ابتدایی بیشترین پرسمان را داشته است.

علی باقرزاده مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در پروژه «شاد» با حضور در جمع شورای معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید کرد: در بحث آموزش، تحول عمده در بحث آموزش‌های ترکیبی است یعنی «فناوری» به عنوان بُعد اصلی و غیرقابل انکار در کنار معلم، محصل و محتوا قرار گرفته است.

وی افزود: بنابرابن محتوا بدون #فناوری دیگر قابل انتقال نیست؛ همچنان که معلم بدون فناوری کارکردی نخواهد داشت و محصلان که شهروندان اصلی این زیست‌بوم هستند، بدون فناوری نمی‌توانند یاد بگیرند.

باقرزاده با بیان اینکه امروز بسیاری از روش‌ها در حوزه کتابخوانی، نقاشی و… به واسطه فناوری‌های جدید دچار تحول و تغییر شده است، افزود: برنامه کاربردی #شاد اگرچه عین آن چیزی نیست که ما به آن نیاز داریم ولی دستاوردی برخاسته از نیاز جدی است که همه را وادار کرده تا متفاوت از روش‌های گذشته فکر کنند و سکویی را طراحی کنند که نارضایتی از #فاصله‌های_اجتماعی را پر کند.

وی تأکید کرد: تحقق آرمان‌های هر کشور در گروی یادگیری است. یادگیری برای یک ملت دستاورد بزرگی است و یاد نگرفتن خسارتی جبران‌ناپذیر؛ خیلی از تمدن‌ها به خاطر اینکه شهروندان‌شان یاد نمی‌گرفتند، از بین رفته‌اند. رمز جاودانگی بسیاری از تمدن‌ها تنها به واسطه یادگیری است. آدم‌ها آن‌طور که یاد می‌گیرند، حرف می‌زنند. آن‌طور که یاد می‌گیرند، کار می‌کنند و آن‌طور که یاد می‌گیرند، رفتار می‌کنند و اثری از خود خلق می‌کنند. به همین دلیل رقابت جدی در دنیای مدرن سر روش‌های پایدار یادگیری شکل گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز رقابت سازمان‌ها با هم سر نظام یادگیری است. آنچه تحول آموزشی خوانده می‌شود، سر همین تحول یادگیری است یعنی باید سیستمی روی کار بیاید که آدم‌ها هم خوب و هم پایدار یاد بگیرند. سوال مهم این است که چه چیزی و چگونه یاد بگیرند. در مورد چه چیزی یاد بگیرند، در حوزه‌های مختلف به واسطه سندهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… مشکلی نداریم ولی در مورد چگونگی یادگیری، دستمان هنوز خالی است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در پروژه «شاد» افزود: فناوری بسیار منحصر به فردی نیاز است که تکنیک‌های یادگیری را توضیح دهد. این فناوری الزاماً باید بومی و برخاسته از اندیشه صاحبنظران هر کشوری باشد. چون تاکتیک‌ها را همه بلدند و ما نیازمند تکنیک خاص خود هستیم. ما شاهد یک پارادایم جدید در یادگیری هستیم؛ خیلی چیزها را که قبلا در متون می‌خواندیم، امروز تجربه کرده‌ایم. اقتصاد متکی بر فناوری آموزشی در دنیای امروز سه برابر رشد کرده است. اگر یک سیستم آموزشی و یادگیری خودش را به این تحولات سازگار نکند، قطعاً از بقیه عقب خواهد ماند.

وی با تأکید بر اینکه دنیای جدیدی در حال شکل‌گیری است که اقتصاد خاص خود را برای عناصر و مولفه‌های انسانی طراحی می‌کند، تصریح کرد: اپلیکیشن شاد سکویی را طراحی کرده که نارضایتی از فاصله‌های اجتماعی را پر می‌کند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک شرکت است که اقتصاد فرهنگ می‌تواند برایش خیلی مهم باشد یعنی جریان‌های درآمد و هزینه برای او اهمیت دارد. حالا این سکو چگونه می‌تواند در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با چنین ویژگی‌ها قرار گیرد؟

باقرزاده، تعلق شاد به آموزش و پرورش، فراگیر اختصاصی، قابلیت نظارت، دانش، بومی، امنیت، قابلیت مدیریت و توسعه را برخی از کلیدواژهای مهم شبکه شاد دانست و افزود: شبکه شاد ۱.۲۰ کل ترافیک پهنای باند را در اختیار دارد و ۳ میلیون و ۵۶۰هزار کاربر را در ثانیه پوشش می‌دهد. همچنانکه این برنامه روزانه ۱۳میلیون و هفتگی ۱۴میلیون و ماهانه ۱۸میلیون مخاطب را در برمی‌گیرد و ۶۰میلیارد پیام و ۱۷میلیارد فایل در آن رد و بدل می‌شوند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا