اخبارتبریز-1

شورانشینان دست از سر «ورزش» برنمی‌دارند/ پیشرفت ورزش استان، شاید وقتی دیگر!

بعد از انتخاب دو عضو شورای شهر تبریز به عنوان رئیس هیئت کونگ‌فو و سرپرست هیئت کشتی، حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که سومین عضو شورا هم خیز بلندی برای هیئت بدنسازی برداشته است.

ورزش غیرسیاسی شاید بی مزه‌ترین جوکی باشد که در این قرن گفته شده است؛ وقتی روسیه به دلایل سیاسی از جام جهانی حذف می‌شود، بازی ایران-آمریکا یکی از مهمترین بازی‌های قرن می‌شود یا وقتی ورزشکاران به دنبال سیاست و سیاسیون به دنبال ورزش می‌روند، ادعای اینکه ورزش سیاسی نیست چیزی جز یک جوک بی مزه نیست.

در استان ما اما سیاسی شدن ورزش رنگ و بوی عجیبی به خود گرفته و سرنوشت ورزش و شورا این روزها به هم گره خورده است! بعد از آن که یاسین بجانی و شهرام دبیری به ترتیب به عنوان رئیس هیئت کونگ‌فو و سرپرست هیئت کشتی انتخاب شدند حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که سومین عضو شورا هم خیز بلندی برای هیئت بدنسازی برداشته و از هیچ فشاری برای تحمیل خود به این هیئت کوتاه نیامده است.

آنچه از اهالی رشته بدنسازی استان به گوش می‌رسد حکایت از این دارد که یکی از اعضای شورا در ماه‌های گذشته تمام تلاش خود را انجام داده تا ابتدا به عنوان سرپرست هیئت بدنسازی استان معرفی و سپس در انتخاباتی که خودش برگزار خواهد کرد، به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شود. حتی برخی‌ها مدعی‌اند این عضو شورا با لابی و فشار تلاش دارد تا جلوی انتخابات هیئت بدنسازی را بگیرد.

حال سوال ورزشکاران و ورزش دوستان آذربایجان‌شرقی این است که در استانی با این وسعت و با وجود هزاران ورزشکارِ پرافتخار آیا قحط الرجال آمده که شورانشینان که اتفاقاً مسئولیت سنگینی برای تبریز دارند، به دنبال ریاست بر هیئت‌های ورزشی هستند؟ این هیئات ورزشی چه سودی برای برخی دارد که یک عضو شورا از اعتبار و آبروی خود می‌گذرد تا بر ورزش و جوانان استان و فدراسیون فشار وارد کند تا به عنوان سرپرست انتخاب شود؟

در برهه‌ای که تبریز از روزهای پرافتخار دهه‌ها و سده‌های گذشته دور مانده و اعضای شورا باید برای حل مشکلات این شهر خواب به چشم نداشته باشند چه شده که برخی خود را درگیر ورزش کرده‌اند و از هیچ فشار و لابی برای ریاست یک هیئت کم نگذاشته‌اند؟ اگر چنین لابی‌ها و فشارهایی صرفا به دلیل علایق شخصی است بهتر نیست که این اعضا از شورای شهر استعفا دهند و به دنبال همین علایق بروند؟ و یا اگر مساله علاقه به ورزش نیست در پسِ این هیئت‌های ورزشی چه اتفاقی قرار است رخ دهد که چنین آبروریزی‌هایی را به وجود آورده است؟

هرچه که هست با چنین دخالت‌هایی نباید انتظاری از پیشرفت ورزش استان در سال‌های آینده داشت و باید به همان رشته‌های مدال‌آوری که از دخالت برخی غیرمتخصصان در امان مانده، چشم دوخت.//اناج
#شورای شهر تبریز
#شهرام دبیری
#تبریز
#اذربایجان شرقی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا