اخبار

هیچی تو این دنیا دائمی نیست، حتی مشکلات ما!

به بهانه روز معلولین، علیرضا زینال پور، یکی از معلولین استان آذربایجان شرقی کلیپی تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده است که دیدنش خالی از لطف نیست

وی در همین راجع نوشت: ۱۲آذر مصادف با روز معلولین که یک مراسم نالایق برای این روز در نظر گرفته میشه و فقط جنبه ی نمایشی داشته و به مشکلات و ضعف ها پرده می کشند!

سه تا موضوع مهمی که هست اولی: فرهنگ سازی که مردم نسبت به معلولین تصورشون اینه معلول بدبخت، فقیر و ناتوان است، چون صداوسیما افراد دارای معلولیت رو تحقیر آمیز نشون میده، من خواهشم از تمام تهیه کننده ها کارگردان ها و… اینکه بیان روی این موضوع کار کنن که ما ها هم نقش مثبتی در فیلم و سریال ها داشته باشیم. این خیلی میتونه کمک کنه.

دومی: اشتغالزایی هستش. قبول داریم میزان بیکاری حتی برای افراد عادی که تخصص بیشتری دارن هم بالا هست ولی در قشر معلولین زیاده چون ما دیده نمیشیم، به همین خاطر بنظرم کارخانجات، شرکت و بخش های خصوصی میتونن بیان مثلا ۵نفر ۱۰نفر از نیروهایشان را از بین معلولین استخدام کنند که این کار میتونه برای خودشون امتیازاتی داشته و در جهت اشتغالزایی برای معلولین قدمی بردارند.

موضوع آخر در رابطه با مناسب سازی که همیشه در حرف گفته میشه همه چی، ولی در عمل اتفاق خاصی برای تردد راحت معلولین در مبلمان شهری و امکانات انجام نمیشود.

باید گفت که زمان انتخابات که میشه از کاندیدا ها میان قول الکی میدن که مثلا انتخاب شدم این کارو برات انجام میدم و از طرحهات استفاده میکنم اشتغالزایی میکنم و…
متاسفانه طرف انتخاب که شد دیگه اون محبت و زنگ زدن ها و جلسات، همه از یاد میره… و این باعث میشه یک فرد دارای معلولیت از شهر، کشور خودش و از نظام بدبین و ناامید بشه.

و در آخر:

هیچی تو این دنیا همیشگی نیست، حتی مشکلات ما

ممنون از وقتی که برای دیدن این کلیپ و مطالعه کپشن گذاشتید

این کلیپ در تابستان امسال ضبط شده است.

از سینا بخش ور رفیق دوست داشتنی که برای ضبط این کلیپ خیلی زحمت دادم بهش تشکر میکنم.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا