اخبارتبریز-1

مجلس برای محرومیت زدایی عزم جدی دارد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای محرومیت زدایی از چهره استان ها عزم جدی دارد.

مهدی عیسی زاده روز شنبه در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور وزیر کار در تبریز، اظهار کرد: سه گروه از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در شهرستان های محروم آذربایجان شرقی از نزدیک حضور یافته و با بررسی مشکلات آنان تلاش کردند تا راه حلی برای رفع آنها ارائه دهند.

محرومیت در آذربایجان شرقی بی‌معنا است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: محرومیت در آذربایجان شرقی با وجود ظرفیت ها و فرصت ها و موقعیت های این استان بی‌معنا است.

عباس گودرزی همچنین از عدم انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت‌های خصوصی و دولتی انتقاد کرد و گفت: البته این مشکل در تمام کشور وجود دارد و باید نسبت به رفع آن اقدام فوری انجام شود.

وی همچنین با اشاره به گزارش سود ده بودن شرکت ها، گفت: دست اندرکاران این شرکت ها باید دقت کنند تا اعتباری را در خصوص بازسازی یا نوسازی تجهیزات در نظر بگیرند .

گودرزی خاطرنشان کرد: ممکن است با در نظر گرفتن این اعتبارات نه فقط شرکت ها سوده نباشند بلکه ضرر ده هم باشند.

لزوم ایجاد امکانات درمانی و تامین اجتماعی در شهرستان های محروم

نماینده مردم کلیبر، هوراند، خداآفرین و آبش احمد نیز در این جلسه گفت: شهرستان های چاراویماق، هشترود، خداآفرین، هوراند، کلیبر و آبش احمد در آذربایجان شرقی محروم هستند و بیشترین ضریب محرومیت و کمترین ضریب برخورداری را دارند.

حسین حاتمی با اشاره به نداشتن بیمارستان های شبانه روزی و تامین اجتماعی برای مداوا و اجبار برای مراجعه به مراکز استان ها جهت مداوا، نداشتن خط اورژانس اجتماعی در هوراند، گفت: ارتقاء بهزیستی این شهرستان به اداره مستقل و تاسیس اداره سازمان تامین اجتماعی در جهت ایفای مسوولیت اجتماعی مواردی است که باید نسبت به تحقق آن اقدام شود.

وی ادامه داد: اتمام طرح گاوداری ۶ هزار راسی معطل مانده کلیبر، کمک به تثبیت جمعیت شهرستان مرزی خداآفرین، تامین اورژانس اجتماعی این شهرستان، تخصیص خط اعتباری اشتغال و تخصیص بسته های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی همچنین ساخت شهرک دارویی در خداآفرین از جمله خواسته های مردم این مناطق است.

سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توسعه ساختمان اورژانس اجتماعی، ایجاد گاوداری پنج هزار راسی، تاسیس اداره تامین اجتماعی و تخصیص ساختمان برای این اداره تبدیل نمایندگی کار و رفاه به اداره کار و رفاه و ساخت محل نگهداری معلولان در هشترود از جمله مطالبات مردم این ۲ شهرستان است.

معصومه پاشایی نماینده مردم مرند، جلفا و هادیشهر در مجلس شورای اسلامی نیز توجه به زنان سرپرست خانوار، مشاغل خانگی و افزایش وام مربوط به این اقشار را خواستار شد.

وی همچنین خواستار ساماندهی یکی از کارخانه های مرند و حمایت از آن در جهت افزایش اشتغال شد.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا