اخبار

۱۷۰ میلیارد دلار تفاهم نامه با چین و روسیه امضا شده است

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی روز پنجشنبه در همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی تبریز، گفت: با تحقق این تفاهم نامه نه تنها شاهد رشد اقتصادی کشور خواهیم بود، بلکه برای جوانان نیز رونق اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

وی به تلاش دولت در ۱.۵ سال برای توسعه فضای تجاری ایران اشاره و اظهار کرد: شاهد تلاش دولت سیزدهم در توسعه صادرات هستیم و اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

حجت الاسلام میر تاج‌الدینی وجود ثبات سیاسی و اقتصادی را لازمه افزایش تجارت و صادرات عنوان کرد و افزود: عوامل مختلفی در ایجاد فضای امن برای صادرات دخیل هستند از جمله شرایط اقتصادی جهانی، شرایط سیاسی کشور، تحریم ها و تلاش و کارآمدی دولت.

وی با بیان اینکه باید هم با کشورهای همسایه و هم کشورهای مثل چین و روسیه که چندان توجهی به تحریم ها ندارند، وارد تجارت شویم، ادامه داد: به رغم تمام مسائل، برنامه‌ریزی خوبی برای صادرات در چهار محور ارزش و رشد صادرات، تنوع بازارها و کالاها، کیفیت و پیچیدگی صادرات و در نهایت ورود و ماندگاری در بازارها انجام شده است.

وی گفت: رتبه ایران در صادرات جهان سی و هشتم و در منطقه پانزدهم است البته به لحاظ ماندگاری و استمرار صادرات وضعیت بهتری نسبت به کشورهای منطقه داریم. رتبه ایران در صادرات جهان سی و هشتم و در منطقه پانزدهم است، البته به لحاظ ماندگاری و استمرار صادرات وضعیت بهتری نسبت به کشورهای منطقه داریم.

وی اعلام کرد: ایران در زمینه ماندگاری در بازارهای جهانی با ۳۴درصد از ترکیه با ۵۰ درصد ماندگاری در رده پایین تری قرار دارد، اما در مقایسه با عربستان با ماندگاری ۳۲ درصد در جایگاه بالاتری است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی ادامه داد: محصولات کشاورزی و صنایع غدایی، سوخت و روغن های صنعتی بیشترین ماندگاری صادرات را در بازارهای جهانی دارند.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا