اخبارتبریز-1

ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت انبوه!

فریدون بابایی‌اقدم رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر تبریز اظهار کرد: بحث ساخت و سازهای غیرمجاز از آغاز فعالیت کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز در دوره ششم پای ثابت جلساتمان بوده و حتی در این خصوص بخشی از مصوباتمان را به صحن علنی شورا ارسال کرده‌ایم اما آنچنان شاهد اقدامات مثبت نشده‌ایم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: بحث اجرایی یکی از بخش‌های مهمی بوده که متاسفانه در این حوزه اتفاقات ملموسی نمی‌افتد، ما در دوره پنجم برای این موضوع مباحثی مطرح کرده بودیم تا دو مرجع شهرسازی و خدمات شهری در خصوص ساخت و ساز با همکاری یکدیگر فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شهر مشهد معاونتی تحت عنوان معاونت اجرایی وجود دارد که به مباحث ساخت و ساز رسیدگی می‌کند، ادامه داد: پیشنهادمان این بود که چنین معاونتی در شهرداری ایجاد شود تا در حوزه شهرسازی شاهد یک سری اقداماتی مثبتی باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: در این جلسه هم کلیات ساخت و سازهای غیرمجاز و هم برخی از پرونده‌های خاص شهروندان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه پرونده یکی از شهروندان ساکن در خیابان ملازینال واقع در محدوده شهرداری منطقه یک مطرح و مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

حمید شاهوردی، شهردار منطقه یک تبریز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص این پرونده متذکر شد: این پرونده مربوط به ناحیه یک شهرداری منطقه یک بوده که باید دست در دست دهیم و راهکاری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز تهیه کنیم.

فریدون بابایی‌اقدم، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه تصریح کرد: شهرداری باید افرادی که در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت انبوه فعالیت می‌کنند، شناسایی کرده و به هر نحوه ممکنی از آنها شکایت کند تا جلو اقدامات غیر قانونی گرفته شود.

وی بیان داشت: ما به قدر کافی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز جلساتی برگزار کرده‌ایم ولی متاسفانه خروجی مثبتی را تا به امروز شاهد نشده‌ایم، در بحث بازآفرینی شهری هم شاهد اتفاقات چندانی نیستیم.

علی نوای باغبان، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه یادآور شد: بهتر است شهرداری اقدامات خود را در رابطه با جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تشریح کند همچنین در رابطه با مصوبات شورای شهر در این خصوص گزارشی ارائه شود.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا