اخبار

ماجرای رسوب چندین هزار دستگاه کامیون وارداتی در گمرکات/ نوسازی کامیون؛ گره کوری که ۱۷ ساله شد

نوسازی کامیون‌های فرسوده که از سال ۱۳۸۴ در برنامه‌ها و شعارهای مسئولان دستگاه‌های متولی به آن اشاره شده، هنوز با مشکلاتی روبه‌روست که کامیون‌داران به کامیون‌های خود نرسیده و به گفته دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران این گره کور ۱۷ ساله شده است.

جلسه کار گروه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با موضوع مشکلات ثبت سفارش، واردات و پلاک‌گذاری کشنده‌ها و کامیون‌های سنگین برگزار شد.

انباشته شدن چندین هزار دستگاه تریلی به مدت دو سال (در تمام) گمرکات

کاوه خداپرست، مدیرعامل گروه صنعتی ادوین پلاستیک پرشین در این جلسه گفت: حمل و نقل یکی از پایه های توسعه صنعت استان است. پیرو مصوبات دولت، در طول دو سال اخیر کامیون و کشنده‌های زیادی وارد استان شده است. براساس پیگیری‌های انجام شده، مشکلات متعددی در ستاد سوخت وجود دارد (اخیرا به دلیل وجود مشکلاتی در تهران این امر به وزارت صمت محول شده است). مصوبات ستاد سوخت در سطح کشور می باشد ولی از طریق شورای گفتگو و نمایندگان مجلس می توان این موضوع را پیگیر کرد.

وی ادامه داد: در طول دو سال اخیر، تمام بخش حمل نقل درگیر این موضوع است. از سوی دولت ارز زیادی بابت ورود تریلی ها تخصیص داده شده و از طرفی چندین هزار دستگاه تریلی به مدت دو سال (در تمامی) گمرکات انباشته شده است. بزرگترین معضل کارخانجات و بخش خصوصی نداشتن حمل و نقل مناسب است به‌طوری‌که کرایه های حمل اجناس از بنادر ۲۰ تا ۳۰ افزایش یافته است و دلیل این امر، نداشتن ناوگان حمل و نقل مناسب می باشد. واحدهای تولیدی بهاء تمام شده را اعمال می کنند و در نهایت این افزایش توسط مصرف کننده نهایی پرداخت می شود.

خداپرست گفت: می خواهیم از طریق دبیرخانه شورای گفتگو مشکلات را علت یابی کرده و با استاندار و نمایندگان مجلس طرح کنیم تا در صورت امکان، شتابی به این موضوع داده شود. طبق بررسی هایی که انجام دادیم، مشکلات به دلیل مصوبات اشتباه دولت است. دولت بجای اینکه با مصوبات خود در مورد پلاک گذاری تسهیل ایجاد کند، اعلام می کند ماشین‌های کهنه باید اسقاط شوند درحالیکه این ماشین ها در حال حاضر در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: قضیه ورود به تهیه ماشین های اسقاط، باعث افزایش شدید قیمت ها و عدم دسترسی شده است و حجم عظیمی از راننده ها و سرمایه گذاران خودرو سردرگریبان هستند. ناوگان حمل و نقل شدیدا فرسوده شده است و این موضوع معضل بزرگی برای توسعه اقتصاد می باشد. ما می خواهیم در شورای گفتگو برای تسهیل در امر پلاک گذاری ناوگان حمل و نقل انباشته شده در گمرک و دسترسی واحدهای تولیدی به آنها کمک کنیم.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا