اخبار

نوسازی ناوگان ترانزیت کالا با خودروهای سنگین ارس پلاک

مجید کیانی امروز در دیدار با دبیر اتاق بازرگانی تهران مزیت اصلی مناطق آزاد را تولید برای صادرات و تجارت خواند و اظهار داشت: یکی از اهداف ما جذب سهم قابل توجه ارس در انتقال کالا از کریدور شمال جنوب است.

وی افزود: برای احیاء تجارت و رونق فزاینده کسب و کارها و ارزآوری و صادرات در این منطقه، باید کریدورها و گذرگاه‌های جاده‌ای و ریلی بین المللی احیاء و راه‌اندازی شوند.‌ راه محور اصلی توسعه کشورهاست و منافع چهار کشور به کریدور شمال جنوب گره خورده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز مطالعات و اجرائیات طرح‌های ایده‌آل به‌منظور استفاده از مزیت نزدیکی به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا برای حل سریع مسئله حمل‌ونقل بار و جذب سهمیه حداقل پنج میلیون تنی از حجم بزرگ انتقال کالا در کریدور شمال جنوب، پیگیر اخذ مجوز واردات ۲ هزار خودروی سنگین ترانزیتی و واگذاری آن‌ها به شرکت‌های معتبر حمل و نقل هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه با اشاره به عدم تحقق سهمیه واردات اختصاص یافته به ارس، ابراز داشت: در نظر داریم توام با رونق تولید و صادرات، برای رفع نیاز داخل و جلوگیری از ورود غیرقانونی کالا از مرزهای کشور، زمینه واردات قانونی کالاهای مورد نیاز همچون سیستم‌های کامپیوتری، خودرو و قطعات و هر نوع کالایی که به صورت قاچاق از سایر مرزها وارد شده و با هزینه‌های گزاف به دست خریدار می‌رسد را در قالب سهمیه باقی مانده به این منطقه وارد کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف ما بهره‌مندی از موضوع نیاز کالایی اتباع کشورهای همسایه و هم مرز است و در این راستا بزودی مذاکرات برای راه‌اندازی فری شاپ‌ها در این منطقه مرزی را آغاز می‌کنیم.

کیانی در پاسخ به درخواست ایجاد دفاتر تجاری اتاق‌های بازرگانی در ارس، گفت: حمایت سازمان منطقه آزد ارس پشتوانه تحقق رونق تولید و صادرات و تجارت در این منطقه است و بدون اتلاف وقت آماده همکاری و ارائه دفاتر تجاری به اعضای موثر اتاق‌های بازرگانی هستیم.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا